Verschil in achterremschijven 75 V6??
Geplaatst: zo jan 07, 2007 12:18
Heb ik weer!
Sta ik gister mijn achterremmen los te halen omdat de blokjes niet veel soeps meer zijn en er een trilling in de schijven zit, heb ik net de hele t&ringzooi uitelkaar, blijken de nieuwe schijven niet te passen!
Bij de V6 ( en de 90 V6 en 75 turbo?) zitten de schijven vast met een losse flens, waar je naderhand de aandrijfas weer tegen aan schroeft. Bij alle andere type's zet je de schijf direct met de aandrijfas vast. De dikte aan de binnenkant van de oude schijf is 12.3 mm en bij de nieuwe 10.3 mm. Scheelt niet veel natuurlijk maar nu word de schijf niet opgesloten tussen de flens op de bak en de losse flens. Het enige verschil wat ik ken in achterrem schijven zijn de maten van de boutgaten, nl. M8 of M10.
Van ellende de boel maar weer inelkaar gezet.

Op de foto dus de nieuwe schijf gemonteerd met de losse flens. Die losse flens raakt nu de flens op de bak al en daarmee "hangt" de schijf tussen de flenzen in. Op te lossen daar een heel klein randje van de losse flens te draaien, geen probleem. Toch ben ik benieuwd wat nu het probleem is.

Sta ik gister mijn achterremmen los te halen omdat de blokjes niet veel soeps meer zijn en er een trilling in de schijven zit, heb ik net de hele t&ringzooi uitelkaar, blijken de nieuwe schijven niet te passen!

Van ellende de boel maar weer inelkaar gezet.


Op de foto dus de nieuwe schijf gemonteerd met de losse flens. Die losse flens raakt nu de flens op de bak al en daarmee "hangt" de schijf tussen de flenzen in. Op te lossen daar een heel klein randje van de losse flens te draaien, geen probleem. Toch ben ik benieuwd wat nu het probleem is.