Pagina 1 van 1

1300 kop op een 1750???

Geplaatst: wo jan 03, 2007 21:10
door Berlina addicted
Hallo medeforummers,

Onderstaande vraag kreeg ik van een kennis uit Spanje die helaas niet zelf kan inloggen op dit forum.
Misschien dat een van de techneuten hier er ervaring mee heeft?


>Hallo Richard, ik heb vandaag bezoek gehad van een paar Amerikanen en
>het gesprek ging natuurlijk over Alfas en de verschillen tussen USA en
>de rest.
>Nu kwam het gesprek uit op de Bertones en een zei dat men in Amerika
>niet
>zonder succes heeft geexperimenteerd met een 1750 blok en daarop een
>1300
>kop gemonteerd. Ik weet dat de diameter van de zuigers en de
>koppakkingen
>gelijk zijn, maar dan zomaar een 1300 kop erop?
>Hij kon me niet zeggen wat daar de voordelen van waren, ook niet welke
>nokstokken er dan in kwamen, maar het werd vaak gebruikt in de racerij.
>Misschien een idee om hieraan een topic te wagen? Kijken of er in NL
>mensen
>zijn die daar iets meer vanaf weten of daar ervaringen mee gehad hebben,
>
>zowel positief als negatief?
>Ik weet natuurlijk niet of iemand eerder hier een commentaar over heeft
>gegeven, jij misschien wel? Als je hier een topic over opstart kan ik
>het meelezen, kan interessant zijn.
Tot zover zijn vraag, ik zelf vindt het nogal vreemd omdat van de 105 serie de 1300 een kleinere boring (74mm) heeft tov. een 1750 (80mm)
Daardoor komen volgens mij bij het bdp. de zuigers tegen de kop.
Ook heeft de 1300 kop kleinere kleppen, dus krijg je "ademhalings problemen".
een 1300 koppakking past nooit op een 1750 blok (dan heb ik het over de 105 serie)
Nu zegt deze kennis dat er koppen worden gebruikt van de latere 1300 Giulietta motoren die een andere slag en boring zou hebben.
Is dat zo??? Volgens mij gaat dit niet lukken.
Iemand hier die het wel weet?? :?: :?:

Mvg. Richard www.berlina.nl

RE: 1300 kop op een 1750???

Geplaatst: zo feb 04, 2007 20:52
door Giulia Super
Een 116 Giulietta 1300 met de 1350 cc motor heeft dezelfde kop en boring als een 1750/1800

RE: 1300 kop op een 1750???

Geplaatst: ma feb 05, 2007 08:07
door juultje
Inderdaad de Giulietta 1300 had een korte slag en de boring van de 1750. In combinatie met de grotere kleppen van de 1750 heb je waarschijnlijk betere adem.
De zuigers van die 1300 zijn weer leuk als HC voor een 1750.

Afbeelding Kijk maar een naar het hoogte verschil.
Links 1750 en rechts Giulietta 1300

RE: 1300 kop op een 1750???

Geplaatst: di feb 06, 2007 03:37
door berlinista
gooi er een 1600 kop op!
moet wel een TS startmotor op......


:wink: