duc750ss

Spider S3 of S4

vr dec 29, 2006 20:47

Heb al meerdere Alfa's gereden en wie kan er mij duidelijk onderstaande vragen beantwoorden:

Zou een spider kopen S3 of S4:

1 Welk type ligt er best in de markt en welk budget moet je voorzien om een eerlijke S3 of S4 te hebben ?
2 Wat zijn de opmerkelijke verschillende rijeigenschappen tss een S3 en S4 ?
3 Een S4 (121pk met cat) met een squadra chip, rijdt die beter of slechter dan een S3 carbu (130pk) ?
4 Wat is de betere auto, S3 of S4 of is dat gelijklopend ?

Graag jullie advies en ondervindingen

alf_alfa

Re: Spider S3 of S4

zo dec 31, 2006 15:59

Heb al meerdere Alfa's gereden en wie kan er mij duidelijk onderstaande vragen beantwoorden:

Zou een spider kopen S3 of S4:

1 Welk type ligt er best in de markt en welk budget moet je voorzien om een eerlijke S3 of S4 te hebben ? Ligt aan de staat van het voertuig. Type IV is veel gebruikevriendelijker en comfortabeler en minder roest gevoelig dan haar voorgangster. Dan zouden voor mij gronden zijn om meer naar een type IV te gaan kijken.
2 Wat zijn de opmerkelijke verschillende rijeigenschappen tss een S3 en S4 ? Weinig, behalve de stuurbekrachtiging van de IV, die daarop aanwezig is. Onderstel dateert uit de jaren 60, qua ontwikkeling.
3 Een S4 (121pk met cat) met een squadra chip, rijdt die beter of slechter dan een S3 carbu (130pk) ? Wil je een Spider wel chippen? Het is een onwaarschijnlijk lief beestje geschoeid op een flexibele leest. Haar onderstel kan nauwelijks hoge snelheden op oneffen wegen verwerken. Maar, de injectie (IV) werkt zuinig en direct, maar de carb's van Type III, mits goed afgesteld, zijn feller en daarom sneller.
4 Wat is de betere auto, S3 of S4 of is dat gelijklopend ? Type IV is de betere auto, maar ligt ook aan haar eerdere eigenaren.....

Graag jullie advies en ondervindingen
Mijn advies: kijk eens op www.mobile.de of www.autoscout24.de en zoek daar eens. Een paar weken geleden deed een Doctor uit Dusseldorf haar Spidertje weg, voor 7.500,- (vraagprijs). Zij had daar slechts, als eerste eigenaresse, 39.000 km mee gereden. Dat zou een pracht exemplaar zijn, waar men bij Jan Steutel de vingers van af likken en daar makkelijk 12.000,- Euro voor vragen. Er zat ook een HTop bij en een extra set winterbanden. Ik wist het wel!

Gelukkig nieuwjaar!

M.

duc750ss

RE: Spider S3 of S4

di jan 02, 2007 20:35

Alfa collega

Idem gelukkig nieuwjaar en vele zorgeloze kilometers in 2007.

Inderdaad, heb al de laatste weken menige uren op het net gezeten voor wat over de spider bij te leren, marktprijs en onderdelen enz. Duitsland lijkt me de ideale oplossing, btw m n vader heeft er 2 jaar terug z n SZ ook gekocht en geimporteerd naar België en dat is allemaal administratief af te handelen.

Heb eens gezien maar de spider van de doctor vind ik niet meer terug.....waarschijnelijk ben ik net iets te laat.

Ciao

Terug naar “Algemene Technische vragen”