JTDRacer

Problemen Koppeling/Versnellingsbak 147JTD

zo dec 24, 2006 16:44

Ik heb al 6maanden lang een probleem met de koppeling van mijn 147 JTD.
Het probleem is dat als de auto koud is het lijkt of de koppeling niet goed pakt dus krijg je hem ook niet in zijn versnelling, enige manier is dan de auto in z'n 1 zetten en dan starten, op dat moment voel je dat hij wil wegrijden als je dan naar z'n 2 wil moet je echt kracht zetten op de pook om hem in z'n versnelling te krijgen.
Het gekke is dat als ik een flink stuk snelweg heb gehad ik er bijna geen last meer van heb, maar zodra de auto dan weer een paar uurtjes stil heeft gestaan begint het weer.

In de garage hebben ze eerst de hulpcilinder van de koppeling vervangen --> na 2 weken zelfde probleem :(
Daarna hoofdcilinder vervangen + koppelingsplaten vervangen + kwamen ze erachter dat er te weinig olie in de bak zat dus olie keerring vervangen nieuwe olie in de bak en klaar --> nog geen week daarna zelfde probleem :shock:

Nu zegt de garage dat ze nog dunnere olie in m'n bak kunnen doen en als dat niet helpt er een nieuwe versnellingsbak op moet, nu vraag ik mezelf af of door een nieuwe versnellingsbak mijn koppeling beter gaat pakken?? (lijkt me niet)

Heet iemand hier misschien ervaring mee of handige tips voor me?? :lol:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Problemen Koppeling/Versnellingsbak 147JTD

do dec 28, 2006 21:05

is de drukgroep ook vervangen? Verder zit er naar ik meen mij te herinneren een hydraulische gever/nemer in de bellhouse, die dus de drukgroep bedient.
Hoe is die? is die vervangen?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Remco S
Guru
Guru

do dec 28, 2006 22:39

hoe volet het koppelingspedaal aan? heb je gelijk tegendruk of is het eerste gedeelte (tegen)drukloos

JTDRacer

zo dec 31, 2006 13:01

Volgens de garage is alles wat met de koppeling te maken heeft vervangen :?
Maar ik heb inderdaad bij het intrappen van de koppeling niet gelijk tegendruk het eerste stuk voel je niks en pas helemaal onderin pakt ie em
Hij gaat het ook steeds minder goed doen als ie warm is, maar garage blijft volhouden dat het niks met de koppeling te maken heeft maar met de olie in de bak die te dik zou zijn. Aangezien dit al de 2e alfa garage is waar ik redelijk slechte ervaring mee heb, omdat ze gewoon weg m'n auto niet goed repareren probeer ik het maar via hier.

Ik hoop dat iemand goede tips voor me heeft want het is een geweldige auto als hij rijd maar als ie zo voor de deur staat heb je er ook niks aan :x

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

di jan 02, 2007 17:36

lijkt erop dat er langzaam lucht in het systeem komt. Zou een hoop kunnen verklaren.
Is het probleem met onluchten van de koppelingcilinders tijdelijk verholpen? Moet je af en toe remolie bijvullen?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Terug naar “Algemene Technische vragen”