Pagina 1 van 2

Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 10:51
door Neelis
Ik las een tijdje terug dat een veerpootbrug de stuureigenschappen voor een 33 aanzienlijk kan verbeteren. Nu zag ik deze:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1424.html

Is dat wat of kan ik m'n geld beter in iets anders stoppen?

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 10:56
door alfaqv75
hier zijn de meningen sterk over verdeeld:
een 33 heeft al een tussen schutboord, dus een vpb zal niet zo waanzinnig helpen tov auto's zonder zo'n 2de schutboord.

wel is er verschil in een wel of niet verlaagde auto, zonder verlaging geen merkbaar verschil, met verlaging wordt de voorkant straker zodat de achterkant zenuwachtiger wordt....
het geld waard? je moet het voor het leuke doen, maar niet zo zeer dat je harder door een bocht kan, dat is echt onzin.....

maar info eens bij www.autosportcompany.nl Misschien dat die ze nog heeft liggen voor een stuk minder euro's.... En anders 2de hands worden ze regelmatig aangeboden, kijk wel eerst goed of je 3 of 4 moeren hebt bij je veerpoten...

(Een veel betere investering vind ik polyurethaan bussen in je stabi, maar daar zie je niets van maar dat werkt wel!)

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 11:01
door Neelis
Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. Hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, heeft iemand een oplossing?

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 11:06
door alfaqv75
wat voor 33 heb je eigenlijk?

Re: RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 11:20
door Andretti Molletti
Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. Hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, heeft iemand een oplossing?
Je kan je uitlijning aanpassen ;)

Re: RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 11:31
door Alfa33
Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. Hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, heeft iemand een oplossing?
Niet volgas optrekken als het nat is?

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: vr dec 22, 2006 12:15
door Rob75
Een van de verbeteringen die bij de 3e serie werden aangebracht waren verstevigingsbalkjes tussen bovenkant veerpoot en dwarsbalk voor. Ik heb beide types gehad (Serie 2 en 3) en het verschil was echt merkbaar. Het zoeken van de voorkant bij het optrekken was veel minder. Wellicht dat dat nog kan helpen afhankelijk van het type 33 dat je hebt. Een veerpootbrug zit er feitelijk al tussen.

Succes,

Rob

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 13:21
door Neelis
Ik heb een type 3.

Re: RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 16:09
door mafkees
Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. ?
Heb ik ook eens gehad, heb me toen rot gezocht.........

tot opeens zag ik dat ik wel 2 dezelfde merk voorbanden had, maar met iets ander profiel, het leek wel op elkaar maar was het net niet......

2 dezelfde voorbanden erop en weg probleem.... :lol:

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 16:41
door Neelis
Ik heb zelfs 4 dezelfde banden...

Re: RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 16:44
door Tjerry
Ik heb zelfs 4 dezelfde banden...
Heb je dan ook recent de boel uit laten sporen en lijnen? Ik laat zoiets heel regelmatig uitvoeren.

Enzo

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 17:30
door Neelis
Dat is nog geen half jaar geleden gebeurd. Wat ze me toen wel vertelde is dat m'n banden verkeerd zijn afgesleten, omdat de vorige eigenaar hem nooit heeft laten uitlijnen. M'n auto trekt ook zacht naar links bij 120. Bij het hard optrekken schiet m'n wagen van links naar rechts, daar is niet echt een lijn op te trekken. Van het voorjaar komen er Ronals onder met nieuwe en bredere banden. Dan zal ik gelijk is kijken naar de stuurstangen, fusee-kogels en de rubbers. Misschien moeten die eens vervangen worden. Het tellertje van mn auto is de 200.000 km al gepasseerd...

Re: RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 17:38
door Tjerry
Dan zal ik gelijk is kijken naar de stuurstangen, fusee-kogels en de rubbers. Misschien moeten die eens vervangen worden. Het tellertje van mn auto is de 200.000 km al gepasseerd...
Daar begin je natuurlijk mee [-X

Tjerry

Re: RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 17:41
door Richard75
Dan zal ik gelijk is kijken naar de stuurstangen, fusee-kogels en de rubbers. Misschien moeten die eens vervangen worden. Het tellertje van mn auto is de 200.000 km al gepasseerd...
Daar begin je natuurlijk mee [-X

Tjerry
en als dat allemaal goed is (of nieuw) uitlijnen :P

RE: Veerpootbrug 33

Geplaatst: za dec 23, 2006 17:49
door Neelis
Gaan we doen! Bedankt voor jullie mening/info.