Dyon

Weer een nieuw probleem!!!

ma mar 07, 2005 16:56

Ja hoor heb ik het 1 nog niet eens opgelost vanwegen het slecht weer begint het andere alweer. Nou klapt steeds me service zekering van 15a er steeds uit. Ik kan de auto starten maar na een paar meter vliegt die zekering eruit dan doet me kilometerteller , toerenteller, temperatuurmeter, benzine meter, het niet meer. Als ik dan ook me auto uit zet en hem weer wil starten doet het niet hij wil dan niet aanslaan tot dat ik de zekering weer vervangen heb dan slaat ie aan en na een paar meter klapt de zekering er weer uit. Ik kan dan wel verder rijden alleen zonder de meters. Weet iemand in welke richting ik moet gaan zoeken waar de sluiting kan zitten? Heb zelf al me cockpitje nagekeken maar kon daar niks vinden.

Michel

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Weer een nieuw probleem!!!

ma mar 07, 2005 17:58

masspunten in je motorruimte en kijk eens bij zekeringkast of daar geen draad (plusdraad) los ligt die ergens massa maakt..... voor dit probleem heb je denk ik meerdere oplossingen maar het lijkt mij voor de hand ligegnd dat eer ergens een plusdraad los ligt die massa maakt...... in het ergere geval ligt er ergens een kabel bloot die dan massa maakt...... kijken dus, heel veel kijken :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Emilio
Guru
Guru

ma mar 07, 2005 19:14

Dit probleem lijkt op een probleem wat ik eerder heb ervaren met een niet nader te noemen merk
Bij mij lag de + pole van de achteruit los (die zit op de versnellingsbak onder de wagen)

Als ik ging rijden kon het zomaar zo zijn dat het draadje zomaar tegen massa aan ging, en weer een zekering weg. Als ik stil stond was er weinig aan de hand.

Wat ik bedoel te zeggen: Check heel erg goed welke functies allemaal op die zekering zit. Loop elke sensor stuk voor stuk na. Check elk kabeltje wat er heen gaat, haal elke connector even los en maak het schoon. Grote kans dat je het dan vindt. Systematiek is de oplossing. En, oja, dit heeft niks met AR te maken. Dit soort sores krijg je met elke wagen een keer. En is een hele leuke uitdaging!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

lex thissen

di mar 08, 2005 01:19

Je hebt het probleem redelijk goed omschreven.. :wink:

Want je zegt als de auto niet afzet dan blijft ie lopen :!:

Dussss.... wat je nodig heb om weer te starten is bv het relais die de start motor in schakeld en......... misschien een paar andere kleine dingen ( ik ken de schema's niet ) .

Moet nog wel ff weten of je dan ZELF geeeen stroom verbruikers inschakeld, anders zit hier het probleem hoogst warschijnlijk hier.

Het probleem zit niet in je klokken winkel ( 15A ), je moet zoeken naar het verdeel blok van de plus kabel, van uit daar wordt deze dus uitgesplitst ( een aantal rode kabels ) warschijnlijk loopt een van deze naar binnen ( klokken ), door het schut board en is gekoppeld aan bv een van de relais. Deze kabel zou dus sluiting kunnen maken :!: of het relais kapot.
Lastiger wordt het als de sluiting onder je dash of in je meter kast zit :!: .

Zoals ik al zei, ik heb nog nooit onder de kap van een 145(6) gekeken en de schema's ken ik ook niet. Ik kijk vanuit m'n 75 - 90 optikiek waarvan ik de laatste ooit zonder internet, forums en dus GEEN kompleet nieuwe kabelboom opnieuw heb moeten bedraden omdat .........zucht, maarrrr hij deed het weer.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet Lex.

lex thissen

di mar 08, 2005 08:58

Ja goeiemorgen effe editten van de vorige post.

Je moet dat stukje van dat verdeel blok van de +sen ( rode kabels ) ff vergeten, want deze zijn nog niet bij de zekering geweest :wink:

Ik was ff in de war en zat dit met een ander probleem te vergelijken en te verwarren...

Succes.

Dyon

di mar 08, 2005 21:07

Alvast bedankt voor de reactie`s wat me vandaag opviel nadat ik me zekering eruit heb gehaald en het heb door getrokken met een kabeltje zodat ik niet steeds nieuwe zekeringen erin hoef te doen valt me op dat als ik stil sta en de draden met elkaar verbind alles gewoon blijft werken ook als ik gas geef. Ga ik eenmaal rijden dan zie je me meters naar beneden klappen en zie je ook dat me verlichting van me dashbord wegtrekt. Als ik aan het rijden ben en me gas los laat en de draden dan verbind doet ook alles het maar zodra ik weer gas geef klappen me meters weer naar beneden en zie je me verlichting ook wegtrekken. Mischien dat dit iets meer naar de oorzaak kan leiden en dat ik niet zoveel hoef te zoeken dan. En voor Ravado het zal toch niet weer een relais zijn he.(lol) zag trouwens de foto`s van je bolide gaat echt de goede kant op kerel mooi werk.

Dyon

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 08, 2005 21:11

Ik weet niet of het vervangen van een zekering door een kabeltje wel zo`n goed idee is. Die zekering zit er niet voor niets en zorgt ervoor dat de kabelboom niet affikt. Of erger. Eerst de storing oplossen dus. Niet op deze manier.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Weer een nieuw probleem!!!

di mar 08, 2005 21:13

Alvast bedankt voor de reactie`s wat me vandaag opviel nadat ik me zekering eruit heb gehaald en het heb door getrokken met een kabeltje zodat ik niet steeds nieuwe zekeringen erin hoef te doen
:schrik: :schrik: :schrik: :schrik: :schrik: :schrik:

een kabeltje, zoals jij dat noemt, is een veelvoud van 15 amperé !!!!!

Ik hoop maar dat je dit jaar je steunbijdrage aan de brandweer betaald hebt ! :?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 08, 2005 21:25

En misschien, om niet te afzeikerig over te komen, een kort verhaaltje.
Ik liet (in een vorig leven) ooit een alarmsysteem plaatsen op mijn vw :oops: :oops: enz...

(bij een ERKEND installateur, notabene :evil: ). Ze waren die vergeten te zekeren !!! :evil:
Toeval wilde nu dat de voedingskabel van dat alarm enige tijd later lostrilde en op de v-snaar terecht kwam. Daarop was ie over, natuurlijk. 12v+ raakte 't blok (massa) en geloof me, we hebben gelukkig onze kalmte bewaard en meteen acuu losgekoppeld ipv m'n brandblusser erop leeg te blazen...
Resultaat: ganse kabelboom weggesmolten en de isolatie ander het dashboard oogde al verdacht zwart, verkoold !
Maak dus in hemelsnaam dat die doorverbinding weg is, een zekering heeft een functie: jou behoeden voor ellende ! Als ze springt is daar een goede reden voor !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

lex thissen

di mar 08, 2005 22:32

:?: :?: :?: Ik snap er echt helemaal niets meer van :?: :?: :?:

Als je gas geeft gebeurt er niets, en als je ds gaat rijden dan gaat het mis...........Iets met de KM teller :?:
Zit er iets van een sensor op je bak of is het nog met conventionele "remkabel".....los gooien die hap.

Lex.

Dyon

wo mar 09, 2005 09:55

Even voor alle duidelijkheid ik rijd natuurlijk niet met een doorverbonden kabel ik moet hem alleen even doorverbinden als ik de auto moet starten. Bij stlstaan gebeurd er namelijk niks maar als ik hem niet doorverbind wil de auto ook niet starten. En het is goedkoper dan elke keer een nieuwe zekering erin douwen. Maar rijden met een doorgetrokken kabel nee dat zeker niet. Ik heb alleen even tijdens het rijden de draden op elkaar gehuoden om te kijken wat ie deed en meteen weer los gelaten. Nee ik heb zeker geen zin om met de brandblusser te moeten spelen. Maar kan iemand me vertellen waar ik moet zoeken voor een kilometersensor of iets dergelijks bij een 146 1.6 boxer uit 1996.

jantje toot

wo mar 09, 2005 14:54

als ik het zo goed het gelezen gebeurt het alleen als je gas geeft kijk eens bij het gaspendaal of daar geen losse kabel zweeft om zommaar ff te zeggen kan je daar het beste de bekleding loshalen en kijken of daar iets loopt en anders de kabel van het gaspendaal naar de injectoren boven op je inlaatspruitstuk of die kabel nergens versleten is of andere kabels heeft versleten wrijving

mvg jan

Mobster

wo mar 09, 2005 15:31

He, kun je er geen schakelaartje tussen zetten i.pv. een draadje ? ;)

Haal eens je volledig dashbord los en probeer dan eens.

Dyon

wo mar 09, 2005 17:51

Even voor de duidelijkheid als ik gewoon stil sta dan kan ik gas geven wat ik wil maar zodra ik ga rijden en gas geef dan klapt ie eruit. Dus als ik stil sta kan ik gas geven wat ik wil maar gebeurd er niks. Rijd ik zeg maar op de snelweg en ik laat me gas los en houd dan de draadjes tegen ellkaar is er ook niks aan de hand maar zodra ik weer gas geef klapt ie er weer uit, gas los niks aan de hand gas bij klapt ie eruit.

jantje toot

wo mar 09, 2005 18:32

los hangend draadje ergens dan denk ik anders durf ik het zo niet te zeggen

Terug naar “Algemene Technische vragen”