Yasin

Me auto krijgt geen benzine

do nov 30, 2006 10:50

me auto krijgt geen benzine meer, ik heb de bougie's er uitgehaald en ik zie dat ze helemaal droog zijn daarvoor toen me auto het nog deed kreeg ik een lampje te zien van benzine inspuit lijkt op een douche maar jah waar kan het aan liggen. Ik heb de nieuwe bougiekabels erin gegooid en vanaf dat moment heeft ie een keer gestart en sinds dien niet meer, kan het aan me BDP sensor liggen en hoeveel zou zoiets kosten.

alfa 145 1.4 16v Tspark

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Me auto krijgt geen benzine

do nov 30, 2006 11:04

benzine komt uit de beziende tank
Laatst gewijzigd door Michel op vr dec 01, 2006 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Yasin

Re: RE: Me auto krijgt geen benzine

do nov 30, 2006 11:52

Misschien even een paar dingetjes verduidelijken:

- je auto krijgt geen benzine meer: heb je dat al vastgesteld, dan ? Dan moet je eerder gaan zoeken in de buurt van de benzinepomp, brandstofrelais, bedrading van bovengenoemde, zekeringen enz...aan het meten gaan, dus

- je hebt het over de BDP sensor: die heeft niks met jouw benzinetoevoer te maken, maar kan uiteraard wel de oorzaak van je startprobleem zijn.

- de "douche" is eigenlijk de symbolische voorstelling van een injector, die gaat branden als er "iets" mis is bij je inspuitsysteem, dan KAN dus EVENTUEEL de bdp sensor zijn.

Het is allemaal begonnen met de bougies te vervangen, schrijf je ? Lijkt me dat je daar toch ergens eens steek(er) hebt laten vallen ....
Wat heb je allemaal losgehaald ? bv. de stekker van de bdp sensor, die ergens half los ligt, nu ?

ik zal het uitleggen vanaf het begin, me auto deed raar aan het begin hij begon te stotteren, als ik de auto start dan loopt ie wel stationair maar zodra ik een stukje ga rijden dan begint ie te haperen hij houdt zicht telkens in en af en toe zag ik die "douche" branden. dus ik dacht mischien zijn het de bougiekabels dus ik heb daar naar gekeken en deed er vervolgens water op ik zag dat er stroom stroomt dus heb vervolgens nieuwe bougiekabels gekocht me broer heeft ze ering gezet en ging de auto starten de auto bleef lopen totdat me broer de motorkap dicht gedaan heeft vanaf dat moment heeft me auto niet meer gestart dus ik heb me ouwe bougiekabels er ingegooid om te kijken of het aan de nieuwe bpougiekabels lag maar dan ishet ook niet. later heb ik de bougies eruitgehaald maar ze waren echt droog. toen me broer de bougiekabels erin heeft gedaan had hij iets geruikt verbrand rubber of zoiets maar jah ik heb gehoord dat het me BDP sensor maar wil het zeker weten voordat ik me geld weer aan verspil.
als ik de auto probeer te starten dan lijkt ie alsof die aan wil gaan maar jah helaas wil ie niet starten. kan eventueel benzin in me cilinder gooien om te kijken of het daaraan ligt. want die inspuitsysteem brandde wel.

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do nov 30, 2006 13:48

Volgens je onderschrift is het een TwinSpark. Deze hebben geen bougiekabels, dus wat er vervangen is begrijp ik dan niet helemaal.

Er ziitten per twee bougies (per cilinder) een eigen bobine die aangestuurd wordt door de ECU.

Het oplichtende lampje is het inspuitsysteem en deze geeft geen fout als de BDP sensor defect is. Er is dus kennelijk iets aan de hand met de inspuiting/ontsteking

Wellicht systematisch nagaan wat er niet werkt. Vergeet ook niet te constateren of de brandstofpomp draait. Laat iemand bij de tank luisteren.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

juultje
Guru
Guru

do nov 30, 2006 15:26

Rob er zitten wel bougiekabels tussen de bobine en de andere bougie (volgens mij 4-1 en 1-4 en 2-3 en 3-2)

Trek de benzineleiding is los op de injector gallery en zet het contact aan, komt er brandstof uit is het niet de pomp. Komt er niets kan het de pomp zijn of het relais. (een van de relais voor de accu en die kunnen zo lekker oxideren onder dat kapje.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 30, 2006 15:36

Heeft die pomp ook niet een apparte zekering..?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

friso
Newbie
Newbie

do nov 30, 2006 16:54

Even het brandstoffilter contoleren, maar je kan altijd even een klein beetje benzine op het luchtfilter doen, als hij dan wel aanslaat heb je een probleem met je brandstof toevoer.
succes
33 1,5 typ 2 op aardgas
33 1,7 ie sw elek. 4x4
alfa 90 2.0i v6
alfa 146 1,8
non alfa
ford courier op aardgas
volvo 240 estate super polar op aardgas (ital. import )

Remco S
Guru
Guru

do nov 30, 2006 19:11

Ik zou zeggen laat hem ff uitlezen, makkelijk gezegd, maar dan heb je wel zekerheid en je kunt hem snel repareren.

Andretti Molletti

do nov 30, 2006 19:14

Praktisch blijven mannen ;)

Een filter controleer je niet "ff"en een benzine leiding losnemen en contact aan is een prima manier om overbezetting op te lossen...
Benzine op je luchtfilter druppelen oid lijkt me ook geen optie ;)

De praktijk: pak een spuitbus remmenreiniger en spuit tijdens het starten in je luchtinlaat... slaat de motor even aan dan heb je dus een goede vonk en geen benzine..
etc etc etc...

Yasin

ma dec 04, 2006 12:01

Bedank voor al jullie antwoorden, ik heb een bdp sensor gehaald voor 140 euro is toch belachelijk maar jah ik heb me bdp senor uit me auto gehaald en toen bleek ie geen contact te maken met me computertje er zat een kabel is ik heb dat weer gemaakt en loopt nu prima me nieuwe sensor heb ik dus weer terug gebracht dank jullie wel

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 04, 2006 12:30

Het is allemaal begonnen met de bougies te vervangen, schrijf je ? Lijkt me dat je daar toch ergens eens steek(er) hebt laten vallen ....
Wat heb je allemaal losgehaald ? bv. de stekker van de bdp sensor, die ergens half los ligt, nu ?
Bedank voor al jullie antwoorden, ik heb een bdp sensor gehaald voor 140 euro is toch belachelijk maar jah ik heb me bdp senor uit me auto gehaald en toen bleek ie geen contact te maken met me computertje er zat een kabel is ik heb dat weer gemaakt en loopt nu prima me nieuwe sensor heb ik dus weer terug gebracht dank jullie wel
:whistle:

En dat voor een kwast als ik die zich beter niet in technische topics kan bemoeien :mrgreen: :wink:
Laatst gewijzigd door Michel op ma dec 04, 2006 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Richard75
Guru
Guru

ma dec 04, 2006 12:31

:blue_confused: :blue_confused:
ik dacht dat je distributieriem het begeven had :shock:

Maxtor
Guru
Guru

ma dec 04, 2006 12:48

Lang leve de leestekens!!!

HiepHoi.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Richard75
Guru
Guru

ma dec 04, 2006 12:54

oeps was iemand anders :oops:

beter dat ie weer loopt 8)

Andretti Molletti

Re: Me auto krijgt geen benzine

ma dec 04, 2006 19:21

me auto krijgt geen benzine meer, ik heb de bougie's er uitgehaald en ik zie dat ze helemaal droog zijn daarvoor toen me auto het nog deed kreeg ik een lampje te zien van benzine inspuit lijkt op een douche maar jah waar kan het aan liggen. Ik heb de nieuwe bougiekabels erin gegooid en vanaf dat moment heeft ie een keer gestart en sinds dien niet meer, kan het aan me BDP sensor liggen en hoeveel zou zoiets kosten.

alfa 145 1.4 16v Tspark
Kabels gooien is uit den boze :twisted:

Terug naar “Algemene Technische vragen”