Nokkenasversteller 16 v motoren.
Geplaatst: zo nov 26, 2006 20:03
Beste medeforummers,
Ik weet over dit onderwerp is in het verleden al veel gesproken, ik heb via de zoekfunctie er al veel over gelezen maar wat ik precies wil weten ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat is het probleem. ik heb sinds kort een mooie145 uit '98 van eerste eigenaresse, een 1.6 ts 16v met precies 100.000 km incl. boekjes. gekocht met hele lichte voorschade ( koplampen, bumper, grill, Radiateur en aircocondensor waren stuk, geen spuitwerk!!).
De schade is inmiddels gerepareerd en hij rijdt weer perfect.
Bij van Lingen in Haarlem heeft de auto in Februari 2006 bij km. stand 97000 een grote beurt gehad de (incl. distributieriem+ spanrol, bougies, banden enz.)
Nu klinkt de motor bij stationair als een diesel, zodra je een beetje gas geeft is dit geluid weg, dus ik ga ervan uit dat het de nokkenasversteller kapot is, waarom dit toen bij de beurt niet vervangen is weet ik even niet.
VRAAG 1, is dit simpel te vernieuwen zonder de distributie weer los te halen en hoeveel werk is het en hoe vernieuw je het.
VRAAG 2, waar zit die versteller precies (misschien iemand een schematekening of foto)?
VRAAG 3, wat is die metalen huls met stekker bij de injector van de 1e en 2e cilinder.
Dus kortom waar zit dat ding en wat voor handelingen moet je verrichten om hem te vernieuwen.
Mijn kennis ligt (gelukkig ) meer bij ouderwetse klassiekers zonder al die die moderne "poespas"
( Motto, wat er niet inzit kan ook niet stuk)
Mvg. Richard www.berlina.nl
Ik weet over dit onderwerp is in het verleden al veel gesproken, ik heb via de zoekfunctie er al veel over gelezen maar wat ik precies wil weten ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat is het probleem. ik heb sinds kort een mooie145 uit '98 van eerste eigenaresse, een 1.6 ts 16v met precies 100.000 km incl. boekjes. gekocht met hele lichte voorschade ( koplampen, bumper, grill, Radiateur en aircocondensor waren stuk, geen spuitwerk!!).
De schade is inmiddels gerepareerd en hij rijdt weer perfect.
Bij van Lingen in Haarlem heeft de auto in Februari 2006 bij km. stand 97000 een grote beurt gehad de (incl. distributieriem+ spanrol, bougies, banden enz.)
Nu klinkt de motor bij stationair als een diesel, zodra je een beetje gas geeft is dit geluid weg, dus ik ga ervan uit dat het de nokkenasversteller kapot is, waarom dit toen bij de beurt niet vervangen is weet ik even niet.
VRAAG 1, is dit simpel te vernieuwen zonder de distributie weer los te halen en hoeveel werk is het en hoe vernieuw je het.
VRAAG 2, waar zit die versteller precies (misschien iemand een schematekening of foto)?
VRAAG 3, wat is die metalen huls met stekker bij de injector van de 1e en 2e cilinder.
Dus kortom waar zit dat ding en wat voor handelingen moet je verrichten om hem te vernieuwen.
Mijn kennis ligt (gelukkig ) meer bij ouderwetse klassiekers zonder al die die moderne "poespas"
( Motto, wat er niet inzit kan ook niet stuk)
Mvg. Richard www.berlina.nl