APK Perikelen 33 1.5 ie '92: KLAAR!!!!!
Geplaatst: wo nov 22, 2006 10:15
Ik ga toch proberen mijn 33 weer door de APK te trekken. De garage was gisteren zo vriendelijk, toen ik hem kwam halen, om mij alles even alles te laten zien. Ik ben zelf redelijk handig met gereedschap en weet inmiddels aardig hoe mijn 33 in elkaar zit. Tijd is echter een probleem en ik ben herstellende van een gebroken sleutelbeen, dus wat beperkt in mijn beweging en kracht. Gelukkig wil de garage mij eventueel best helpen om het te doen. De garagist is een “vriendje van een vriendje”, dat helpt altijd. ( Garage Reitsma op de Jacob van Lennepkade in Amsterdam, een aanrader, ook voor APK)
----------------------------------
Draagarmen voor
De voorste draagarmen van de voorwielophanging zij i.d.d. aardig verrot. Die moeten dus vervangen worden. Dat lijkt mij niet zo heel erg moeilijk, en goed zelf te doen. (Het lastigste lijkt mij de stabilisatorstang) Hier heb ik voor nodig:
- Uiteraard een set goede draagarmen
- Een paar goede tips….
Brandstof lek
Dit lijkt mij wat lastiger. Punt 1 omdat ik geen idee heb hoe het heet wat er precies lekt (brandstofrail?) en punt 2 omdat ik nog geen idee heb hoe de boel in elkaar zit… Hier een fototje waarin ik aangegeven heb wat er precies lekt (door roest).

Die “pijpjes” zal ik dus moeten vervangen, plus de slangen, neem ik aan. Hier heb ik voor nodig:
- Uiteraard een set goede ‘nieuwe’ hoe ze ook mogen heten + de slangen
- Veel goede tips….
Uitlaat
Demper + daar aan vast zittende pijpen voor en achter zijn niet al te best. Vooral de pijpen. Als iemand nog iets heeft liggen houd ik mij aanbevolen, anders los ik het voorlopig wel met Gungum op.
Koplampen
Vocht. Ik ga wel weer föhnen…..
----------------------------------
Ik heb via dit forum reeds een paar complete inlaatsets (met brandstofrail en drukregelaar) voor een 1.7 IE aangeboden gekregen en eveneens een 33 subframe met daaraan de voorste draagarmen. Voor een heel schappelijk prijsje. Is dit wat ik nodig heb en gaat het passen op mijn 1.5 ie uit ’92?
Sander
----------------------------------
Draagarmen voor
De voorste draagarmen van de voorwielophanging zij i.d.d. aardig verrot. Die moeten dus vervangen worden. Dat lijkt mij niet zo heel erg moeilijk, en goed zelf te doen. (Het lastigste lijkt mij de stabilisatorstang) Hier heb ik voor nodig:
- Uiteraard een set goede draagarmen
- Een paar goede tips….
Brandstof lek
Dit lijkt mij wat lastiger. Punt 1 omdat ik geen idee heb hoe het heet wat er precies lekt (brandstofrail?) en punt 2 omdat ik nog geen idee heb hoe de boel in elkaar zit… Hier een fototje waarin ik aangegeven heb wat er precies lekt (door roest).

Die “pijpjes” zal ik dus moeten vervangen, plus de slangen, neem ik aan. Hier heb ik voor nodig:
- Uiteraard een set goede ‘nieuwe’ hoe ze ook mogen heten + de slangen
- Veel goede tips….
Uitlaat
Demper + daar aan vast zittende pijpen voor en achter zijn niet al te best. Vooral de pijpen. Als iemand nog iets heeft liggen houd ik mij aanbevolen, anders los ik het voorlopig wel met Gungum op.
Koplampen
Vocht. Ik ga wel weer föhnen…..
----------------------------------
Ik heb via dit forum reeds een paar complete inlaatsets (met brandstofrail en drukregelaar) voor een 1.7 IE aangeboden gekregen en eveneens een 33 subframe met daaraan de voorste draagarmen. Voor een heel schappelijk prijsje. Is dit wat ik nodig heb en gaat het passen op mijn 1.5 ie uit ’92?
Sander