DutchPlayer

Remmen en je tellerstand verlichting word minder vel

zo nov 19, 2006 18:46

Beste mensen,

Vandaag was ik bezig met de bedrading uit te zoeken voor mijn instrumenten en er viel mij wat op. Was me al eens eerder opgevallen maar het boeide me niet zo. Het gaat hier om een Alfa 146 en heb vernomen dat er meer alfa 145/146 rijders zijn die dit probleempje hebben.

Maar nu, als ik de rem intrap word het licht van de tellerstand display minder vel. De aanjager wordt ook beinvloed als ik de rem intrap.

Om de bedrading te testen die ik had uitgezocht had ik effe de volt meter aangesloten, tot mijn stomme verbazing zie ik dat de volt meter ook heen en weer gaat als ik de rem intrap. De aanjager wordt ook beinvloed als ik de rem intrap.

Het lijkt mij dus niet zo te horen dat als ik de rem intrap de spanning van 13 naar 11 volt terug loopt.

Beetje vreemd dus en weet niet hoe dit komt, zal denk ik een massa probleem zijn.

Dus wat ik mij afvroeg of er meerdere mensen hier zijn die er last van hebben en of iemand nog een hint heeft om dit optelossen.

Alvast bedankt!

DutchPlayer

RE: Remmen en je tellerstand verlichting word minder vel

za dec 02, 2006 20:52

Ik vraag mij af of het aan de massa ligt...

Ik heb het effe doorgemeten, als ik de plus pak van iets in het middenconsole en pak de massa direkt van de de auto blijft het probleem zich voordoen.

Ik dacht het probleem voor de meters namelijk op de lossen door de massa direkt van de auto te pakken maar helaas.

Van 12,05v gaat hij naar 11,40v als je op de rem trapt, laat je de rem weer los dan is het weer 12v.

Misschien omdat de aanjager ook harder gaat lopen als je op de rem trapt dat die misschien meer stroom trekt waardoor het verschil in voltage zich voordoet.

SPRINT1.7QV
Newbie
Newbie

zo dec 03, 2006 14:08

Mischien een idee.
Haal het remrelay eens los.
Bij het remmen komt dan het relay niet in.
Wordt de verlichting dan nog minder, dan sluit je uit dat er sluiting in je remverlichting zit.
Succes
Sprint is the One

DutchPlayer

zo dec 03, 2006 15:43

Ha thanks voor je reaktie, is idd een goeie tip. Ga het van de week eens bekijken.

Ik laat wel weten wat het resultaat is geworden.

DutchPlayer

di dec 05, 2006 11:45

Zul je weer net zien dat ik geen remverlichtings relais heb, of is het net als bij andere 146 modellen hetzelfde relais als je stads verlichting?

Ik ga ook effe de schakelaar bij het rempedaal controleren, zou dan daar ook mee te maken kunnen hebben.

Terug naar “Algemene Technische vragen”