M00rtje

Rare vraag misschien...

di okt 24, 2006 22:49

Misschien een wat rare vraag,
maar ik ben al een tijdje op zoek naar een
crashtest van de oude of nieuwe Alfa166...
Niet dat ik die van plan ben na te doen :mrgreen:
maar meer uit belangstelling....
De 147 is niet echt een hoogvlieger op dat punt,
maar de 159 bijvoorbeeld heeft wél 5 sterren...
Zou er nou geen test zijn gedaan door een
onafhankelijk instituut met de Alfa166??
Beetje raar toch?

Maar misschien weten jullie raad :D

Maurice

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Rare vraag misschien...

di okt 24, 2006 23:39

5 sterren is niet het zelfde als een crash test alleen. In die ncap beoordeling zitten ook zaken als aktieve veiligheid, voetgangerveiligheid etc.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

alfist for live

wo okt 25, 2006 10:19

ik zie ook nergens een crashtest van de alfa 33 en 75.
onder andere dat zullen geen hoogvliergers zijn maar toch.
lijkt me wel leuk om te zien.

ruben

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo okt 25, 2006 11:06

Over de oudere wagens is inderdaad weinig te vinden.

Zeer summier hier

Crash test van de 6 :cry:
Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

M00rtje

Re: RE: Rare vraag misschien...

wo okt 25, 2006 18:33

5 sterren is niet het zelfde als een crash test alleen. In die ncap beoordeling zitten ook zaken als aktieve veiligheid, voetgangerveiligheid etc.
Dat begrijp ik wel, maar ben gewoon benieuwd naar de test,
das toch niet zo raar?? :roll:

Aernoudt
Guru
Guru

wo okt 25, 2006 22:37

Of dat raar is of niet hangt er vanaf of je het zelf raar vindt; ik geef enkel aan dat je een op zichzelf staande crashtest niet kunt vergelijken met een ncap veiligheidsonderzoek.

Een Alfa koop je gemiddeld genomen niet voor de ultieme veiligheid ;)

M00rtje

wo okt 25, 2006 22:59

Of dat raar is of niet hangt er vanaf of je het zelf raar vindt; ik geef enkel aan dat je een op zichzelf staande crashtest niet kunt vergelijken met een ncap veiligheidsonderzoek.

Dát was me wel duidelijk en daarvoor ben je idd ook geen Alfa-liefhebber.
Het gaat mij gewoon om het beeld wat je normaal niet ziet, een auto-crash heeft iets magisch, iets wat zowel afstoot als aantrekt.
Ik bedoel, waarom zouden er anders files onstaan door nieuwschierige kijkers aan de andere kant van een ongeluk op de weg?!
Die ncap op zich is leuk, maar boeit me niet zo. Elk ongeluk is anders, elke situatie is verschillend en elke auto net zo.
Waar het om draait is om dat ene beeld, van de auto die je bezit, waarvan je hoopt die nooit zelf te hoeven creëren.
Dat vervrommelde staal, die massa en de krachten die vrijkomen...misschien wel omdat ik techneut ben dat ik me daarvoor
interesseer...sorry als ik je onbegrip heb gewekt, maar het zal voor iedereen anders zijn waarschijnlijk.

Genoeg hierover :-#

Aernoudt
Guru
Guru

wo okt 25, 2006 23:51

Het gaat mij gewoon om het beeld wat je normaal niet ziet, een auto-crash heeft iets magisch, iets wat zowel afstoot als aantrekt.
Ik bedoel, waarom zouden er anders files onstaan door nieuwschierige kijkers aan de andere kant van een ongeluk op de weg?!
Die ncap op zich is leuk, maar boeit me niet zo. Elk ongeluk is anders, elke situatie is verschillend en elke auto net zo.
Waar het om draait is om dat ene beeld, van de auto die je bezit, waarvan je hoopt die nooit zelf te hoeven creëren.
Dat vervrommelde staal, die massa en de krachten die vrijkomen...misschien wel omdat ik techneut ben dat ik me daarvoor
interesseer...sorry als ik je onbegrip heb gewekt, maar het zal voor iedereen anders zijn waarschijnlijk.

Mensen die daar naar kijken (en de kijkersfile veroorzaken) omschrijf ik als zielig op z'n vriendelijkst gezegd. Daarnaast a-sociaal en ergerlijk: die mensen bezorgen een hoop andere mensen een vervelende tijd met hun gedrag.

Beelden over rampspoed met een auto (of wat dan ook) interesseren mij in het geheel niet en iets 'magisch er in zien is mij nog niet gelukt... ik zie liever iemand die foto's plaats van een zojuist gerestaureerde oude auto, of een geprepareerde circuit auto etc. etc.

Maar goed, ieder z'n ding.

M00rtje

do okt 26, 2006 17:33

Mensen die daar naar kijken (en de kijkersfile veroorzaken) omschrijf ik als zielig op z'n vriendelijkst gezegd. Daarnaast a-sociaal en ergerlijk: die mensen bezorgen een hoop andere mensen een vervelende tijd met hun gedrag.

Beelden over rampspoed met een auto (of wat dan ook) interesseren mij in het geheel niet en iets 'magisch er in zien is mij nog niet gelukt... ik zie liever iemand die foto's plaats van een zojuist gerestaureerde oude auto, of een geprepareerde circuit auto etc. etc.

Maar goed, ieder z'n ding.
Precies :blue_cool:

Terug naar “Algemene Technische vragen”