Pagina 1 van 3

PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 16:15
door alfist for live
hoi ik ff geinformeerd naar PU bussen voor me alfa 33 em zijn idd te krijgen.
Maar wat zijn de voordelen ervan als ik ze toepas een betere weggligging is dit merkbaar ik heb hem niet verlaagd?
en het is een gewone weggauto dus met die Pu bussen tril je er dan niet helmaal uit als je over een hoppelig straadje rijdt?
en wat zijn de Nadelen als van het Monteren van PU bussen.

M;v;g; ruben

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 17:00
door Alfa33
wegligging en comfort gaan vaak niet zo heel goed samen.
Die PU bussen zorgen dat je auto wat koersvaster blijft en wat strakker gaat sturen. Het comfort zal er niet echt onder lijden lijkt me zo, dat is meer als je gaat verlagen en een straffere demping kiest. Je wegligging is wel subliem met goeie dempers en verlagen, maar comfort is dan wel ver te zoeken.
135 km/h in de bocht A10 S112 richting Utrecht A2 was op droog wegdek met mn vorige 33 nog net te doen, met mn huidige 33 ga ik het niet eens proberen, maar die is ook niet verlaagd... :wink:

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 17:07
door dhrto
Hehe, lekker bocht is dat, korte en lange na elkaar (dus vanaf de A10 als je richting ring west rijdt en eraf gaat). Nog leuker is de bocht vanaf de A9, over de A2 weer naar de A9, richting Amstelveen/Haarlem.

Het is zo leuk om te zien wanneer zo'n dikke bmw of audi, of een ranzige golf je keihard voorbij komt zetten en vervolgens als een slak door die bocht gaat. En dan kijken ze je venijnig aan je ze rechts inhaalt omdat ze niet opzij willen gaan in de bocht :lol:

Overigens met een niet verlaagde 33 is 110 km/u nog wel te doen hoor (zelfs bij netjes in je eigen baan blijven), wel met bredere bandjes (Toyo 195-50-r15) :wink:

De PU-bussen zijn ook niet echt goedkoop, gezien het aantal dat je nodig hebt. Ik zou zelf eerst voor andere dempers en verlagen gaan.

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 17:37
door Rees-Cees
Hehe, lekker bocht is dat, korte en lange na elkaar (dus vanaf de A10 als je richting ring west rijdt en eraf gaat). Nog leuker is de bocht vanaf de A9, over de A2 weer naar de A9, richting Amstelveen/Haarlem.

Het is zo leuk om te zien wanneer zo'n dikke bmw of audi, of een ranzige golf je keihard voorbij komt zetten en vervolgens als een slak door die bocht gaat. En dan kijken ze je venijnig aan je ze rechts inhaalt omdat ze niet opzij willen gaan in de bocht :lol:

Overigens met een niet verlaagde 33 is 110 km/u nog wel te doen hoor (zelfs bij netjes in je eigen baan blijven), wel met bredere bandjes (Toyo 195-50-r15) :wink:

De PU-bussen zijn ook niet echt goedkoop, gezien het aantal dat je nodig hebt. Ik zou zelf eerst voor andere dempers en verlagen gaan.
Ik rij met mijn Mondeo (straks Audi A4) ook een 33 er makkelijk uit hoor in de bocht. 8)

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 17:39
door Richard75
Ik rij met mijn Mondeo (straks Audi A4) ook een 33 er makkelijk uit hoor in de bocht. 8)
ik wou net zeggen. het maakt tegenwoordig niet echt uit wat voor een auto je hebt.
Je kunt toch geen nieuwe auto op de markt zetten die compleet ruk stuurt :?
ja oke met een alto uit '86 kom je niet ver.
het gaat er meestal om wie gekker in de kop is :lol:

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 17:51
door Steven 33
het gaat er meestal om wie gekker in de kop is :lol:
...blij dat je het zegt! Of komt de term 'klaverbladrijders' toch van alfisti ??

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: do okt 05, 2006 18:25
door alfist for live
en als ik alleen verlaag maar me orginele schokdempers hou gaat dat wel dat als ze gewoon verrot zijn goedde eronder laat zetten ??

of is dat niet een aanrader en hoeveel verlagen moet ik 30mm of 35mm ik wil geen last van drempels krijgen.

m.v.g. ruben

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 00:40
door Alfa33
Overigens met een niet verlaagde 33 is 110 km/u nog wel te doen hoor (zelfs bij netjes in je eigen baan blijven), wel met bredere bandjes (Toyo 195-50-r15) :wink:

.
Ja 110 kan zelfs met een gare golf, zonder uit de bocht te vliegen..........

130 is voor de meeste auto's wel het kritische punt dat die gaat glijden..(A10-oost-A2).Ga het maar niet proberen, het kan mis gaan namelijk, ook ervaring mee. In de bocht een paar keer rondgetold gelukkig zonder schade. Was met een Saxo waarvan het kontje in 1 keer onder mn kont wegschoof. Een kleine wielbasis is dan wel venijnig hoor!!

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 07:52
door dhrto
het gaat er meestal om wie gekker in de kop is Laughing
Hehe daar zit misschien ook wel een kern van waarheid in...
130 is voor de meeste auto's wel het kritische punt dat die gaat glijden..(A10-oost-A2).Ga het maar niet proberen, het kan mis gaan namelijk, ook ervaring mee.
Zo gek in de kop ben ik dus ook weer niet. Overigens, je voelt wel redelijk snel of je gaat glijden of niet is mijn ervaring.
en hoeveel verlagen moet ik 30mm of 35mm ik wil geen last van drempels krijgen
De gangbare setjes zijn 30-35 mm verlagen. Met stuggere veren en enige beleid met drempels nemen lijkt me dat geen probleem opleveren. Hangt er ook vanaf of je andere dingen nog gaat aanpassen, bijvoorbeeld een lage bumperkit of zo bijvoorbeeld.

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 08:28
door Rees-Cees
170 de snelweg af (afrit Alblasserdam A15) makkie en van de A6 de A27 op met 150-160 door de bocht makkie.
Alleen onze gemotoriseerde medemens vindt dat niet leuk.


Hoe harder je auto afgeveerd hoe harder je door de bocht kunt en hoe harder je er uit kunt vliegen.

ik kan toch harder dan jullie, lekker puh! :wink:

on topic:

Pu bussen: als de originele op zijn is het makkelijker om er Pu bussen in te zetten dan die van wubber. Pu bussen alleen vervangen heeft geen zin je zult ook je vering en schokdempers aan moeten passen.

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 12:24
door Alfa33
ik kan toch harder dan jullie, lekker puh! :wink:
oefening baart kunst, of niet Cees? :lol:

Als je gare schokdempers hebt, zou ik die zeker eerst vervangen en als er dan weer geld is kan je verlagen. Schokdempers hebben de meeste invloed op je wegligging. Laatst nog in een Tempra met wel erg versleten schokbrekers gereden, APK zei dat het goed was maar eigenlijk is het gewoon gevaarlijk. Bijna net zo gevaarlijk als op canvas rijden...

Volgorde, voor als je niet alles in 1 keer kan veroorloven:

gare dempers? --> schokdempers vernieuwen-->verlagen--> PU bussen

Alles tegelijk kost je 700-900 euro als je het zelf allemaal monteerd.

Mijn vorige 33 was 30mm verlaagd en ik had nooit last van drempel schaven, het ligt super op de weg icm koni's en het staat natuurlijk erg mooi

zo kan het er uit zien...

Afbeelding

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 12:28
door Richard75
Als je gare schokdempers hebt, zou ik die zeker eerst vervangen en als er dan weer geld is kan je verlagen. Schokdempers hebben de meeste invloed op je wegligging. Laatst nog in een Tempra met wel erg versleten schokbrekers gereden, APK zei dat het goed was maar eigenlijk is het gewoon gevaarlijk. Bijna net zo gevaarlijk als op canvas rijden...
slechte schokbrekers? hier het resultaat
:lol:

Re: RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 12:50
door Alfa33

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 19:46
door pieter van baalen
hahahaha geweldig dat filmpje :D

maar idd verlagen is gewoon stap 1 en dan dempers of andersom en dan is een 33 gewoon een kart heerlijk!!!!!

RE: PU bussen voor alfa 33 wel of niet doen?

Geplaatst: za okt 07, 2006 10:23
door alfist for live
ik heb alleen de verlagingsveren besteld van H en R kosten 239 euro verlaging 35mm.
zou je ook veren van 130 euro kunnen kopen of zit daar verschil in in wegliging of betaal je alleen maar voor de naam?

m.v.g. ruben