Spider Niels

Harde tik in motor 2.0 Spider

wo sep 06, 2006 11:23

Hallo,
Anderhalve week geleden kwam er ongeveer 1 minuut lang een hard tikkend geluid uit de motor. Frequentie van dit tikken nam evenredig toe met aantal toeren dat de motor maakte. Oliedruk bleef normaal. Op dat moment had ik zo’n 350 km gereden over de Duitse landstrasse (gemiddeld 80 per uur) met erg veel regen voor een spider. Na die minuut heb ik dit geluid niet meer gehoord. Ook op de terugweg heb ik niets meer gehoord. Heeft iemand een idee wat de reden van het tikken kan zijn?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Harde tik in motor 2.0 Spider

wo sep 06, 2006 12:43

Enig idee wáár uit de motor het tikken vandaan kwam?

Als ik ooit een geluid of zo opmerk wat daarna weer weg is, ga ik er altijd maar van uit dat er niks aan de hand was.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfaromeo155

wo sep 06, 2006 12:52

misschien een klepstoter, die niet goed mee deed. maar ik zou het gewoon effe in de gaten houden

Speeder

wo sep 06, 2006 20:24

Als het iets ernstigs (drijfstanglager/klepstoter) geweest zou zijn geweest zou je het nu nog moeten horen. Zitten alle wielen nog goed vast?

Spider Niels

do sep 07, 2006 10:52

Weet niet hoe die tik in de motor met de wielen te maken kan hebben. Zover ik weet zitten die vast. Er moet wel nog een stuurkogel worden vervangen maar dat heeft niet zo'n haast. Toen ik die tik in de motor hoorde, stond ik ook bijna stil, heb met de koppeling in meer toeren gemaakt en toen nam ook de frequentie van tikken evenredig toe.

alfaromeo155

Re: RE: Harde tik in motor 2.0 Spider

do sep 07, 2006 12:32

Als het iets ernstigs (drijfstanglager/klepstoter) geweest zou zijn geweest zou je het nu nog moeten horen. Zitten alle wielen nog goed vast?
enne die wielen zou je nu niet meer moeten horen? die gaan vanzelf weer vast?

Speeder

Re: RE: Harde tik in motor 2.0 Spider

vr sep 08, 2006 08:47

Weet niet hoe die tik in de motor met de wielen te maken kan hebben. Zover ik weet zitten die vast. Er moet wel nog een stuurkogel worden vervangen maar dat heeft niet zo'n haast. Toen ik die tik in de motor hoorde, stond ik ook bijna stil, heb met de koppeling in meer toeren gemaakt en toen nam ook de frequentie van tikken evenredig toe.
Ik heb wel is iemand gekend me een spider waarvan 1 van de voorwielen niet goed vast zat. Die hoorde ook alsmaar iets 'kloenken'. Aangezien het bij jou evenredig toenan met het toerental is dit natuurlijk niet aan de orde...

Terug naar “Algemene Technische vragen”