RG

Kort uitvallen GTV6

di sep 05, 2006 11:54

Afgelopen weekend reed ik met de GTV6 op de linkerbaan van de A13, valt ineens de motor uit... das lekker! Dus ik naar de vluchtstrook en uit laten rollen naar een veilig plekje, spingt de motor ineens weer aan, bij een snelheid van zo'n 50km/h.
Op zich lekker dat ik zo alsnog naar huis kon rijden, alleen is het diagnose stellen wel erg lastig nu... :?

Naast de motor vielen ook alle dashboardmetertjes uit, alleen het lampje van de dynamo ging branden. Ik heb de koppeling niet ingetrapt, dus de dynamo draaide wel rond!

Wellicht kunnen jullie me hierbij helpen met wat tips and tricks!

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Kort uitvallen GTV6

di sep 05, 2006 12:31

Ok, het feit dat ook je dashboard uitviel zegt dus dat het ergens bij je contactslot/voeding/massa moet neuzen... Het is dus niet iets mechanisch, en ook niet iets zoals de motor electronica of benzinepomp. Ik zou beginnen om je kappen rond je stuurkolom eens los te halen en je slot en de dikke stekker daar in de buurt eens bekijken. :idea:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

RE: Kort uitvallen GTV6

di sep 05, 2006 16:49

Ooit ook een keer gehad met mijn GTV6. Koppeling ingetrapt, uit laten rollen, op de vluchtstrook weer gestart en nooit meer voorgekomen :?:

Maar het contactslot is gevoelig voor storingen, schijnt een van de eerste semi electronische contactsloten te zijn oid...
Alfa romeo: The art of the machine!

Terug naar “Algemene Technische vragen”