givebuzze
Member
Member

Giulia Nuova aanlopende rem

wo aug 23, 2006 21:27

Reeds enkele dagen lijkt het erop dat mijn rem linksvoor aanloopt. Af en toe na een flinke rembeurt komt de rem weer los, maar bij de volgende rembeurt kan em weer vastlopen. Mijn remvloestof blijft op peil , dus een intern lek vermoed ik niet. Iemand ideeen waar ik het moet zoeken.

Er is niks recents van onderhoud of zo gebeurd, zeker niet aan de remmen, dus niet slecht ontlucht.

Zou ontluchten hier iets kunnen aan verhelpen, of moet ik het verder zoeken?

(Dit is voor een Giulia Nuova 1.6 van 1975)
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Giulia Nuova aanlopende rem

wo aug 23, 2006 21:28

een inwendig verstopte remslang?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo aug 23, 2006 22:14

Ontluchten helpt in dit geval niet.

Remedie:

Remblokken er ff uithalen, pasvlakken schoonmaken, randjes heeeel licht invetten met kopervet er weer inzetten. Controleer ook even of je remzuigers makkelijk terug te duwen zijn.Is dit niet het geval dan stofkappen verwijderen en de buitenrand van de zuiger licht opschuren met Waterproof nr 800 ! of hoger) Beetje siliconenwet erachter en hoes weer montere. Daarna remzuigers weer terugduwen en mbv een helper (die dan weer op het rempedaal trapt) de zuigers vele malen heen en weer pompen/ duwen. Let op dat de zuigers er niet uit vallen!! Dan meoet je de zaak weer geheel ontluchten. Als je vervolgens de remblokjes goed schoon/roestvrij hebt gemaakt. (Pasvlakken ev licht opvijlen) moet je ze er zo tussen twee vingers weer op hun plek kunnen leggen.)

Blijven de zuigers problemen opleveren dan de remkalauw demonteren, zuigers opzuiveren en als de klauw zelf geen pitting vertoond, weer monteren met nieuwe rubberzuigerafdichtingen. gebruik bij montage altijd siliconenvet bv van ATE. Dat is beter dan remvloeistof en zoegt ervaar, als het ook achter je stofkappen zit, dat je remzuigers eigenlijk nooit meer gaan oxideren/vastzitten.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op do aug 24, 2006 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

do aug 24, 2006 00:45

Idd @@ de zuigers... maar dat NOOIT meer?? Ik denk dat bij lange stilstand, stallen dus, ook met goed ingevette zuigertjes er wel een dag komt dat er roest ontstaat...
probleem doet zich vaker voor bij gestalde voertuigen.
bekend probleem is ook de koppelingshulpcilinder die lang stilstaad en roest inwendig... na een paar keer koppelen gaat i ineens enorm lekken, ingetrapt wegzetten zou het beste zijn tegen roest, maar kwa lekkage niet zo..

Van remmen zeggen ze ook wel eens dat je de blokken bij langdurig stallen zover mogelijk moet terugdrukken tegen roestaanslag.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do aug 24, 2006 00:53

EIGENLIJK nooit meer. (Handig he zo'n bril. :biggrin:)

:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

givebuzze
Member
Member

do aug 24, 2006 10:22

Alvast bedankt heren, lekker op mijn knie-tjes sleutelen dit weekend (heelas geen hefbrug :cry: )

laat jullie weten wat ik aantref
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Terug naar “Algemene Technische vragen”