Pagina 1 van 1
verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: zo aug 20, 2006 20:05
door kareltjeknetter
wegens het ombouwen van een alfettablok naar bertone, wil ik weten wat de verschillen (zo die er zijn) zijn tussen een 2l en 1750(=1800)krukas. volgens mij moeten die het zelfde zijn....(gelijke slag)
wie o wie weet het?
RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: zo aug 20, 2006 20:22
door kroehlur
Centeras van de cylinder's is anders dus past niet vlgs mij
Re: RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: zo aug 20, 2006 20:37
door Speeder
Centeras van de cylinder's is anders dus past niet vlgs mij
Als dat zo is zou het dus niet eens passen, en zou je het direct moeten zien als je hem er in probeert te leggen. Ik neem aan dat je beide krukassen nog niet los hebt liggen, en ze dus niet op kan meten?
RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: zo aug 20, 2006 20:42
door roel
De totale lengte tussen de twee buitenste krukwangen verschilt 5 mm. Zo uit het hoofd de ene 42 en de ander 42,5 cm ofzo. Ik heb dit 2 maanden geleden ofzo ook zelf uitgezocht.
Zijn dus niet uitwisselbaar!
Roel
RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: ma aug 21, 2006 10:12
door @lfa@lgra
Klopt Roel en een 2.0 as is genitreerd.
Gaat echt niet passen !. Je kunt natuurlijk prima een heel 1.8 onderblok gebruiken, dan ben je er ook.
RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: ma aug 21, 2006 12:30
door Andretti Molletti
cilinderbus 2 en 3 zitten zichtbaar dichter bij elkaar en dus de afstand tussen de kruktappen is bij beide assen verschillend..
inbouwen kan vlgs mij wel, maar er gaat dus enige wringing ontstaan.
RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: di aug 22, 2006 12:58
door kareltjeknetter
helaas,het 1750 onderblok gebruiken wil ook niet of ik moet de passing voor de cyl.bussen laten opboren (geen zin in) kortom verder zoeken naar een 2l krukas...
Re: RE: verschil tussen 1800 en2000 krukas
Geplaatst: di aug 22, 2006 21:12
door Speeder
helaas,het 1750 onderblok gebruiken wil ook niet of ik moet de passing voor de cyl.bussen laten opboren (geen zin in) kortom verder zoeken naar een 2l krukas...
Helaas, zijn we er iig samen toch achter gekomen wat er allemaal anders is aan de krukassen en middenblokken

Opboren van de cilinderbuspassingen in het middenblok is natuurlijk ook weer kostbaar. Bovendien moet die 2L krukas ook wel te vinden zijn, toch?
