martins
Newbie
Newbie

alleen maar linksaf?

wo aug 09, 2006 23:26

bij een beetje stevige bocht naar rechts, met lekker wat gas, houdt mijn juul in. Lullig als je een klaverblad lekker op toeren wil nemen. Bochten naar links zijn geen probleem, maar daar hebben we er niet zoveel van. 2 liter blok, dubbele webers. Het lijkt mij dat deze laatste het probleem zijn, te weinig benzine? vastlopende vlotter? Iemand dit eerder meegemaakt?

groet,

martin
giulia 2.0 '72
Giulietta '10

martins
Newbie
Newbie

RE: alleen maar linksaf?

zo aug 13, 2006 17:13

up
giulia 2.0 '72
Giulietta '10

ikke
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 14, 2006 16:18

Ik heb dat ook met mijn 33' ook met weber carbs, en mij is verteld als je heftege g krachten met webers opbouwd, willen ze nog al eens geen benzine meer krijgen. In mijn geval nam ik dan ook vaak een erg scherpe bocht van een snelweg (ook rechts), die dan wat langer was, waardoor dan ook de motor uit viel. Ik weet niet over wat voor soort bochten je het hebt.

Mijn GTV met dellorto's is daar echter nog nooit stilgevallen :twisted: , dus ald het een carbs vraagstuk is?, misschien kan iemand anders iets meer vertellen. :?

martins
Newbie
Newbie

do aug 17, 2006 20:10

Tja, met de g-krachten valt het wel mee, tis ook iets van de laatste tijd. Het gebeurt wanneer je lekker een klaverblad wil nemen, het gas er op en dan veranderd het lekkere geluid opeens in hakke hakke puf puf, totdat de snelheid zo gezakt is dat de motor weer oppakt.
Iemand een idee?
giulia 2.0 '72
Giulietta '10

Bartman
Guru
Guru

do aug 17, 2006 20:52

Wel genoeg benzine aan boord? Zal wel....

Dus: wellicht je rubbers van je carburateurs poreus? Kan best zijn dat je valse lucht trekt als je de bocht om gaat.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Terug naar “Algemene Technische vragen”