djmulder

Wederom probleempjes met een 146

wo aug 09, 2006 12:40

Hoi,

Een flinke tijd terug had ik wat probleempjes met mijn 146.. nou uh een aantal daarvan zijn opgelost maar er zijn een stapel bijgekomen :(

Hier het lijstje:

- Versnelling's bak kaduuk, in zun 3 schiet hij eruit en uh sinds kort heb ik als ik rond de 4k toeren kom per versnelling dat ie een schok geeft.. gek genoeg is het niet constant, het is zeg maar: eerst in zun 1 tot 4k en dan schok, dan in zun 2 tot 4k enz (dus als ik de 1 heb gehad kan ik rustig in zun 1 weer tot 4k komen, tot ik de 5 heb gehad dan begint het weer)
- Automatische ramen falen, mijn bestuurder's raam moet ik handmatig het laatste stuk helpen anders gaat hij niet goed dicht (laat een kier open) en mun bijrijder's raam die gaat vrij langzaam dicht)
- Te laag ofzo, al rijd ik stapvoets ik hoor bij 90% van alle drempels een rasp.. het gekke is.. waar ik ook kom, ben bij alfa dealer geweest, kwik fit, etc.. ze zeggen dat de bouw van de auto niet bijzonder is dus niet verlaagd ofzo..
- Airco lijkt het niet te doen meer..

dus mijn vraag is hier iemand die mij uit de brand kan helpen? .. het probleem is.. bij een garage laten repareren kost al gauw 1000 eurie (de versnelling's bak dan).. en uh op het moment heb ik dat gewoon niet.. ben onlangs bezig met een eigen huisje en die kosten zijn ook vrij hoog.. en ik zit redelijk met mun handen in het haar hierover..

Bouwjaar is 2000, motor 1,4 benzine, aantal km die weet ik ff niet uit mun hoofd het ligt iig ommenabij de 80.000

Thx alvast voor enige aandacht :)

DJM

thekabel

RE: Wederom probleempjes met een 146

vr aug 11, 2006 15:23

Ik heb het flauwe vermoeden dat Alfa Romeo's 145 en 146 niet zo goed tegen de warmte kunnen.
Mijn 145 doet sinds het warm is erg vreemd.

Dakraam gaat moeilijk dicht (lijkt over het katrolletje heen te lopen),
Beide voorbanden in twee weken lek,
Mijn remmen niet goed,
Achter ophanging slijtage,
linker voorlamp en
mijn remlichten doen het niet meer.

AARRGGHH!!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Wederom probleempjes met een 146

vr aug 11, 2006 16:17

Ik heb het flauwe vermoeden dat Alfa Romeo's 145 en 146 niet zo goed tegen de warmte kunnen.
Mijn 145 doet sinds het warm is erg vreemd.

Dakraam gaat moeilijk dicht (lijkt over het katrolletje heen te lopen),
Beide voorbanden in twee weken lek,
Mijn remmen niet goed,
Achter ophanging slijtage,
linker voorlamp en
mijn remlichten doen het niet meer.

AARRGGHH!!
Heeft niets met warmte te maken hoor. Dat zijn normale Alfakwalen. :blue_lol:
Voorbanden zullen wel lekken op de velgrand. Aluvelgen waarschijnlijk.
Remmerij moet je naar laten kijken natuurlijk. Dat is wel belangrijk.
Ophanging is ook een kwaal. Ophangrubbers.
Remlichten kan je schakelaar of een zekering zijn.

djmulder

vr aug 11, 2006 16:52

:P dit zijn niet echt antwoorden waarop ik zit te wachten :( heb echt ff iemand nodig die me uit de brand helpt.. iemand die een klussertje kent ofzo.. weet ik veel :S

DJM

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 11, 2006 17:02

:P dit zijn niet echt antwoorden waarop ik zit te wachten :( heb echt ff iemand nodig die me uit de brand helpt.. iemand die een klussertje kent ofzo.. weet ik veel :S

DJM
Welkom hier. Zonder woonplaats vermelding zul je weinig respons krijgen vermoed ik. :roll:

djmulder

vr aug 11, 2006 18:49

DJM
Welkom hier. Zonder woonplaats vermelding zul je weinig respons krijgen vermoed ik. :roll:
ah ja natuurlijk :)

Voor mij is het Zoetermeer/Den haag.. maar Rotterdam mag ook .. daar werk ik :)

maar daarbuiten mag ook hoor :P als het me 1000 eurie kan besparen vind ik het echt niet erg om ff limburg ofzo op en neer te gaan ;)

DJM

Reddevil

za aug 12, 2006 17:05

ALFAKWALEN :evil: ......het enige waar ik tegenaan ben gelopen is het slecht of het moeizaam in z'n achteruit kunnen schakelen bij relatief koud weer.
tot op heden geen echte moeilijkheden gehad!

voor de rest loopt mijn 146 als een tierelier! vooral op de snelweg is het een groot feest!

ONTOPIC:

kijk wat je voor deze wagen nog kunt vangen en dan gelijk een andere kopen!
ik heb zo m'n twijfels of deze wel 80 dkm heeft gelopen...

saluuti!

djmulder

za aug 12, 2006 18:27

ALFAKWALEN :evil: ......het enige waar ik tegenaan ben gelopen is het slecht of het moeizaam in z'n achteruit kunnen schakelen bij relatief koud weer.
tot op heden geen echte moeilijkheden gehad!

voor de rest loopt mijn 146 als een tierelier! vooral op de snelweg is het een groot feest!

ONTOPIC:

kijk wat je voor deze wagen nog kunt vangen en dan gelijk een andere kopen!
ik heb zo m'n twijfels of deze wel 80 dkm heeft gelopen...

saluuti!
sja helaas is het zo dat deze dit heeft gelopen...

een andere kopen.. is inderdaad iets waar ik nu al een tijdje over na zit te denken.. maarja .. heb het geld er gewoon niet voor..

Ik en mun pa liggen er nu onder kijken of er wat aan te doen is.. we hebben een boekje gevonden met hoe precies alles open moet enzo (maarja dan voor de 145, wat nagenoeg dezelfde ophanging heeft enzo).. dus sja .. help ons hopen :)

DJM

jer
Full Member
Full Member

zo aug 13, 2006 00:09

dat schrapen waar je het over hebt zou misschien het kleine randje zijn onder de voorbumper, als de bumper namelijk niet goed aan de onderzijde vast zit kan dit wel wat heuveltjes raken en schuren
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

djmulder

zo aug 13, 2006 00:10

dat schrapen waar je het over hebt zou misschien het kleine randje zijn onder de voorbumper, als de bumper namelijk niet goed aan de onderzijde vast zit kan dit wel wat heuveltjes raken en schuren
nee het is de uitlaat... is ie al een keer op afgekeurd zelfs.. hebben em toen moeten laten lassen

DJM

chrisc

do aug 24, 2006 22:54

Kortom, het enige echte probleem is de versnellingsbak. Wellicht ruilbak van de sloop? Liggen er zat denk ik zo....

Zonder airco kom je wel thuis voorlopig.

Falende electrieke ramen..... wij hebben exact hetzelfde "probleem". De rubbers waarin het raam loopt zijn waarschijnlijk door de jaren heen uitgehard en klemmen het raam wat vast in de deur. Gewoon met een beetje vaseline rond de randjes (voorkant van het raam) insmeren en voila...problem solved.

uitlaat (laatste 2 dempers): ik geloof 180 euro inclusief montage bij S&G banden in Numansdorp.

Gr,

Chris

djmulder

vr aug 25, 2006 14:13

Kortom, het enige echte probleem is de versnellingsbak. Wellicht ruilbak van de sloop? Liggen er zat denk ik zo....

Zonder airco kom je wel thuis voorlopig.

Falende electrieke ramen..... wij hebben exact hetzelfde "probleem". De rubbers waarin het raam loopt zijn waarschijnlijk door de jaren heen uitgehard en klemmen het raam wat vast in de deur. Gewoon met een beetje vaseline rond de randjes (voorkant van het raam) insmeren en voila...problem solved.

uitlaat (laatste 2 dempers): ik geloof 180 euro inclusief montage bij S&G banden in Numansdorp.

Gr,

Chris
thanks ik ga wel ff kijken of ik een ruilbakje kan vinden ;)

DJM

Terug naar “Algemene Technische vragen”