Ik heb zojuist de aandrijflijn van de GTV6 gedemonteerd omdat deze nogal trilde boven de 4000 rpm. Ik heb de oorzaak gevonden: de centreerbus die in het vliegwiel motorkant gaat is helemaal kapot en zit "vastgelast" op de as. Het sleufje om hem te verwijderen is ook verdwenen en op de as is tussen de spiebanen en de centreerder een duidelijk slijtagespoor zichtbaar aan één kant van de as.
foto's op: fotoalbum aandrijflijn
Het busje in het vliegwiel zal ook wel kapot zijn, maar die heb ik nog niet goed kunnen zien. Deze zal er dus ook uit moeten waarschijnlijk.
Kan dat busje gedemonteerd worden met het vliegwiel op het blok, of moet ik het vliegwiel ook demonteren?
Het busje achter bij de koppeling zat ook niet goed, deze was naar voren geschoven de as op en zat slechts voor de helft in de bus in het achterste viegwiel. Toen ik hem wou demonteren brak ie ook direct doormidden...
Bij deze ben ik dus ook op zoek naar een nieuwe aandrijfas van een GTV6. Iemand? Ik zal ook bij gezocht zo een topic aanmaken!