Ik heb een poging gewaagd dat lange artikel te lezen zo laat op de avond, maar na deze alinea ben ik gestopt.
Nowadays, the piston ring seal is really what the break in process is all about. Contrary to popular belief, piston rings don't seal the combustion pressure by spring tension. Ring tension is necessary only to "scrape" the oil to prevent it from entering the combustion chamber.
If you think about it, the ring exerts maybe 5-10 lbs of spring tension against the cylinder wall ...
How can such a small amount of spring tension seal against thousands of
PSI (Pounds Per Square Inch) of combustion pressure ??
Of course it can't.
Erg kortzichtig. Hoe kan je de veerkracht van de zuigerveer zo 1 op 1 vergelijken met de verbrandingsdruk? Deze twee werken in verschillende richtingen, haaks op elkaar. Daarnaast, de enige zuigerveer die bedoelt is om de olie onderin te houden is de olieschraapveer, niet de werkelijke zuigerveren.
Ik ga morgen een poging wagen het hele artikel te lezen, maar alleen al door deze alinea geloof ik weinig meer van wat er verder wordt geschreven.
Wel is het zo dat bij veel fabrieken niet ingelopen motoren in de fabriek onder vollast worden getest. Dit is mogelijk doordat de toleranties van hedendaagse productieprocessen vele malen kleiner zijn dan 10 jaar geleden.