gta.replica
Newbie
Newbie

carter- ontluchting

wo aug 02, 2006 14:11

weleens gezien een doorzichtige slang op de carter-ontluchting richting zijn opvang bus.
wat kan je zoal afleiden aan de inhoud van je opvangbus en waarom een doorzichtige slang ,wat kan je hierdoor meer zien.
vr.arjan

Rees-Cees

Re: carter- ontluchting

wo aug 02, 2006 14:17

weleens gezien een doorzichtige slang op de carter-ontluchting richting zijn opvang bus.
wat kan je zoal afleiden aan de inhoud van je opvangbus en waarom een doorzichtige slang ,wat kan je hierdoor meer zien.
vr.arjan
heb ik ook.

waarom? de doorzichtige slang was de enige met de juiste diameter en lengte die ik had liggen.

in dat tankje zit een mix van olie, water en wat benzine. verder niets. ik gooi het meestal gewoon leeg in een opvangbak voor oude olie.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: carter- ontluchting

wo aug 02, 2006 14:21

afhankelijk van de raceklasse moet de opvangbus een inhoud hebben van 1 of 2 liter. Bij alfa`s komt het meestal neer op 2 liter.
Slang maakt niet uit als maar oliebestendig.. (een tijdje..)
originele manier van carterventilatie mag ook, maar ja vaak geen aansluiting als je een ander luchtfilter hebt, en je houdt op deze manier je lucht die naar de carbs gaat frisser (geen olie..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”