Een trekker voor de versnellingsbaksteun is ook eenvoudig zelf te maken en hij werkt dan ook als pers. Zoek een stuk dunwandige buis met buitendiameter als de ring op de bak en binnendiameter die voldoende is om de steun door te laten. Een tweede buis met buitendiameter als de steun maar klein genoeg om door de ring op de bak te gaan (deze zijn standaard maten maar uit mijn hoofd weet ik ff niet welke maat). Je hebt twee stukken van ongeveer 7-10 cm nodig. Dan heb je twee stukken stripstaal van een redelijke dikte nodig waarin je een gat boort in het midden en een stuk draadstang en twee moeren en een paar ringetjes.
Door de grote buis tegen de ring op de bak aan de eene kant en de kleine tegen de steun aan de andere kant, de twee stukken stripstaal tegen buitenkant van de buizen en de draadeind door de gaten in het stripstaal kan je de steun eruit persen zonder risiko dat de ring op de bak afbreekt of beschadigd. Tevens kan je de niuwe steun erin persen met hetzelfde materiaal. Eenvoudig te maken en makkelijk werken zonder zweet.
Voor de draagarmrubbers zie post van Thom maar ik had het probleem dat een bout was vastgeroest in de bus en op geen enkele manier te verwijderen was - niet door kloppen, WD-40 of wat dan ook. Dan sta je daar lekker in de DHZ-garage.
Als de draagarmen eruit zijn kan je het rubber in de bussen wegbranden met een gasvlam (lekker lucht en roet) en vervolgens het buitenste stuk staal doorzagen (twee keer met ongeveer 5 millimeter tussen werkt beter) zonder de draagarm te beschadigen en tik je het staal eruit. Het zit gegarandeerd vastgeroest. Vervolgens bouw je zelf een pers met een kleine hydrolische krik, een paar stukken hoekijzer, wat draadstang, moertjes en ringetjes en ben je klaar. Wel ff de bramen uit de draagarm wegslijpen met een Dremel want anders krijg je de bus er nooit in en kan je straks je draagarm bij het oud ijzer gooien want de buizen waarin de bussen zitten zijn niet gelast. Sekuur werk dus.
Het is dus zelf te doen maar niet in een middag in een DHZ garage zou ik zeggen behalve het versnellingsbak rubber.