ChielB145

Handrem stellen

ma jul 31, 2006 00:03

Hoi,

Ik heb een Alfa 145 met trommelremmen achter, hoe kan ik dan het beste de handrem stellen?

Groeten Mechiel

Huib
Guru
Guru

RE: Handrem stellen

ma jul 31, 2006 08:33

Kabels in de auto lossen. Dan de trommel verwijderen, eventueel de rand eruit laten draaien (indien aanwezig). Het zelfstelmechanisme goed gangbaar maken en zover opstellen dat je de trommel net nog over de schoenen krijgt geschoven. Dan gaan rijden en een paar keer goed stevig remmen zodat de schoenen zich maximaal naar buiten stellen. Vervolgens de achterkant opkrikken en de kabels in de auto zo strak zetten dat de achterwielen net niet zwaar gaan draaien. Na deze procedure zit je handrem als het goed is op twee klikjes vast.

Alternatief is alleen de kabels in de auto strakker zetten, en hopen dat je genoeg schroefdraad hebt om hem helemaal strak te zetten.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Handrem stellen

ma jul 31, 2006 15:43

Alternatief is alleen de kabels in de auto strakker zetten, en hopen dat je genoeg schroefdraad hebt om hem helemaal strak te zetten.
Dat zou ik niet gaan doen. Handrem is zelfstellend dus er zal iets mis zijn in de trommel. Voering versleten of de boel vast. Oplossing 1 is de beste manier.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Handrem stellen

ma jul 31, 2006 20:49

als het er alleen omgaat dat je merkt dat je handrem niet goed aan grijpt zou ik inderdaad je trommel ff open maken kan ook wezen dat je een lek hebt aan je wielremcilinder en er een beetje rem olie op je voeringen zit.

in dat geval kan je het beste je remvoeringen vervangen en je wielrem cilinders ( bijde kanten ) vervangen kan je gelijk alles afstellen zoals het hoort :P

is alleen geen klusje als het nog nooit gedaan hebt want je moet ook je remmen ontluchten dan en als je dit niet goed doet heb je een probleem :?
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”