Er moet toch wel iemand zijn die mij een beetje verder kan helpen met dit probleem?! De toerenteller doet het over het algemeen gezien goed. De schaalverdeling lijkt te kloppen. Het probleem is dus dat hij af en toe even hapert. Hij valt niet uit of terug naar nul maar hij slaat soms even een stukje over. Ik heb de complete tellerunit gedemonteerd en heb vervolgens de aarde in de tellerunit (die gekke flexibele printplaat) doorgemeten. De aarde op de toerenteller bleek goed te zijn. Vervolgens heb ik de aarde-aansluiting op de stekker in de auto gemeten. Deze bleek ook goed te zijn. Het lijkt dus geen aardeprobleem te zijn.
Hoe werkt die toerenteller, waar komt het signaal vandaan en hoe kan ik aan deze meter (of het signaal) meten?
Ik zie dat het een 3-polige meter is: 1 min-draad, waarschijnlijk 1 plus-draad, en een signaaldraad?
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit kan controleren? Er is enige haast bij geboden, want ik moet er dinsdag as al mee weg naar Italie. Voor die tijd moet de toerenteller natuurlijk wel werken

De zoekfunctie leverde wederom weinig informatie voor mij op...