Misschien iets voor jullie.
Ik heb een tijd geleden voor mijn Citroen Xantia die ik had zgn hydrolische olie gehaald voor het veersysteem. Deze zou beter zijn dan de standaard olie.
Ik heb deze toen gehaald bij www.noviol.nl , dit is een oliedistribiteur, en je kunt daar je olie halen voor zeer lage prijzen, het is in Nijmegen, vanaf hier in Eindhoven was ik er zo.
Nou heb ik navraag gedaan wat gewone personenauto olie daar kost (omdat die hydraulische olie ook zo goedkoop was, en ook nog eens veel beter), en dan wel de 20w50 voor in mijn 75. Dit kwam euro incl. btw per liter, dit is dus echt niet veel, bij verdere navraag bleek het ook nog eens goede olie te zijn, nml. deze"
"Het is een olie die wij voor race-doeleinden gebruiken, het is geen volsyntheet, maar een Hydrocracked base oil. Veel concurrenten verkopen dergelijke basisolien als een volsyntheet, wij geven de voorkeur aan “synthetisch versterkt”
Er zijn vast wel meer mensen die dit soort olie zoeken, ik ga in elk geval binnenkort een paar liter halen (hij had het over 12x1 liter in een doos, maar je kan vast ook wel een liter halen, krijg je gewoon uit het vat).
Ik heb wel een paar vragen. Ik heb laatst mijn olie laten verversen met 10w40 Elf halfsyntheet er in, kan ik deze er gewoon bijmikken?