chris75
Junior Member
Junior Member

waar uitlijnen 75 (en caster/camber)?

di jul 25, 2006 00:58

Hoi,

Mijn 75 is verlaagd (niet extreem), ben de casterstang rubbers aan het
vervangen voor de 105 serie kogels.

Al met al de hele voor zooi is dalijk dus los geweest.

Waar kan ik mijn 75 dalijk laten afstelen (caster/camber) uitlijnen en alles wat er bij komt kijken?

Wie weet er een goed adres (het liefst een beetje in de buurt maar is geen must).

Gr. Chris
155 2.5 v6 1992

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: waar uitlijnen 75 (en caster/camber)?

di jul 25, 2006 08:38

Hoi Chris, heb geen adres voor je in almelo maar nog wel de volgende tips
- neem aan dat beide verstelbare uiteinden van de costorstangen nu goed gangbaar zijn? Zo niet checken gangbaar maken en goed invetten en beetje olie in de holle stang gieten. Gangbaar maken kan je voordeliger zelf doen dan laten doen bij de uitlijner.
- de sporing zal hoogstwaarschijnlijk ook opnieuw moeten worden afgesteld >>> spoorstangen gangbaar maken
- let op dat de schokbrekers niet tegen bovenste draagarm komen als de wielen uitgeveerd zijn.
- idem wielen niet aanlopen tegen stabi (apk) gebeurt soms bij "dikkere" wielen en andere voorstabi.

Neem aan dat dit een straatauto is (niet extreem verlaafd) dus niet al te extreem uitlijnen. Iets -2 camber en 5 graden castor en ietsje toespoor, max 1mm per wiel met 15" velgen. Dat is in graden dacht ik 0.1 graad per wiel. Kwestie van ff uitrekenen.
Meningen over hoe uit te lijnen verschillen, is ook kwestie van smaak, rijstijl en gebruik van de auto.

Kijk ook ff naar de gegevens van de achteras. Valt weinig aan af te stellen maar je kan wel zien of die soms ooit een tik heft gehad.

Mzzl,
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”