Pagina 1 van 1

technische verschillen LPI < > G3??

Geplaatst: ma jul 24, 2006 17:15
door DJ
Zijn er technische verschillen tussen lpi en g3, zo ja welke? Bij mijn weten gaat in beide gevallen om systemen die aan de hand van middels "gascomputer" het injectiesignaal van het normale mangement ombouwen ombouwen naar een een stuursignaal voor de gasinjectors. Die in beide gevallen vloeibaar in de inlaatkanalen inspuiten.
En waarom maakt de overheid dan verschil tussen G3 en LPI?? Of hebben ze domweg gezegd LPI van na 1995 noemen we G3 en daar krijg je korting op? Maw is dit lpi/g3 technisch of administratief verschil?
O ja heb de zoekfunctie al gebruikt op G3 en LPI..... (26 "hits") E nhet KB 98 over LPG heb is zo gauw niet bij de hand hier helaas.

BVD,
DJ

RE: technische verschillen LPI < > G3??

Geplaatst: ma jul 24, 2006 17:26
door Emilio
G3 betekend " derde generatie" gassysteem.
Dat is dus LPI.
Echter, de overheid heeft gesteld dat auto's van bouwjaar 1995 en later voor zien van een derde generatie LPG systeem (=LPI) + voldoen aan bepaalde emissie eisen, een subsidie krijgen.
Deze regeling heet de G3 regeling.

Vandaar dat iedereen het over G3 heeft en dat betekend dus: LPI + subsidie.

RE: technische verschillen LPI < > G3??

Geplaatst: ma jul 24, 2006 17:31
door DJ
Duidelijk antwoord, thx.

DJ

RE: technische verschillen LPI < > G3??

Geplaatst: ma jul 24, 2006 17:33
door Emilio
Op zich een leuke regeling die nog steeds geldt.
Er is hier iemand op het forum, als ik me niet vergis, die de allerlaatste 33-16V uit 1995 recent nog op G3 heeft gezet.