Er is een groot verschil tussen (mis wat vermogen)"en een cilinder die niet meedoet.Zowel stationair als rijdend (mis wat vermogen). Zijn die stationairregelschroeven, de schroeven die tussen blok en de carburateurs in zitten (één per cilinder)? En maakt het nog uit hoever ze open staan? Is dit ook wat je bedoelt met de cilinderbalanstest?
Even terug naar het begin - wat is eigenlijk precies het probleem? Waarom denk je dat hij op 3 cylinders loopt - heb je dat onderzocht of denk je dat alleen maar omdat de ANWB man dat zei? Weet je welke cylinder dan niet meeloopt?Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een Spider. Onlangs was de accu leeg en heeft de ANWB wat startkabels aangesloten. Diezelfde man constateerde dat de motor maar op 3 cilinders draaide, GL-bougies vervangen (nu NGK) en nog wat zaken gecontroleerd maar geen oorzaak kunnen vinden. Aansluitend teruggereden naar het aankoopadres (specialist) en verhaal uitgelegd. Daar is weer naar de motor gekeken (compressie e.d.) maar auto was prima zo werd mij verteld (Ik had zo m'n twijfels) Nu rijdt hij echter nog steeds op drie cilinders. Kan dat veel kwaad? En heeft iemand misschien een tip wat de oorzaak kan zijn?