Zeg eens eerlijk, was je motor toen al helemaal warm???......toen sloeg de motor af en voor hij afsloeg hoorde ik dit geluid ook. na opnieuw starten was er niets aan de hand.
Ja de motor was wel warm aangezien ik toch al een uurtje reed en om eerlijk te zijn rijd ik eigenlijk nooit zo hard met de auto trek hem ook niet echt door in de versnellingen schakel tussen de 2500-3000 toeren warm en koud.Zeg eens eerlijk, was je motor toen al helemaal warm???......toen sloeg de motor af en voor hij afsloeg hoorde ik dit geluid ook. na opnieuw starten was er niets aan de hand.
zo niet dan zijn je klepstoters een goede kans!
Nu na het bijvullen alles weer een tijdje ok?? ook dat wijst op klepstoters..
maar het blijft gissen aan de andere kant van het internet
Ik ben er vandaag naar de alfadealer geweest, ze konden niets vreemds waarnemen wat geluid aangaat (ik ook niet) zowel koud als warm klinkt ie gewoon goed. Het eerste waar ik aan dacht was overegens ook een drijfstanglager vanwege het harde geluid. alleen vind ik het zo raar dat het nu weer over is. mijn vorige boxer (1.7ie) had ook last van en versleten drijfstanglager en die harde ik duidelijk bij het starten tokkelen. De dealer zoekt het meer in de aandrijving mischien een veer van de drukgroep of een boutje o.i.d. maar ja dat is ook een K.. klus met zo'n 145.laat er een vakman naar kijken / luisteren want het kan net zo goed een drijfstanglager zijn en dan ben je goed zuur als het misgaat....