Deze vraag zal wel eerder gesteld zijn, maar kan het zo snel niet vinden.. Hoe stel ik de kleppen van mijn 3 liter v6 blokje? Welke speling moet ik aanhouden en hoe draaien jullie het vliegwiel door (accu eraan zetten??) Zijn de merkjes op het vliegwiel voor een leek (mij) om te zetten in de klep die gesteld moet worden?
Eerst moet natuurlijk de riem er weer op, hiervoor zal op het vliegwiel ook wel een merkteken staan, hoe ziet deze eruit?
Wat een vragen, en dat voor iets relatiefs simpels.... Ach je moet het ooit voor de eerste keer doen niet>?
De merkjes op het vliegwiel hebben weinig te maken met het stellen van kleppen. Wat je gewoon moet doen is de speling te meten tussen de "achterkant" van de nok en de klepbeker. Je zal al gelang je de krukas draait (mits de riem er op zit, anders VOORZICHTIG met een sleutel 22 de nokkenas draaien) nokken tegenkomen die naar buiten wijzen -daarom heb je dus het vliegwiel niet nodig zeg maar-, deze kan je dan dus meten. NIET met de accu draaien , liever de krukas met een dop (42 ?).
Ik denk dat inlaat iets van 0.4 en uitlaat 0.5 moet zijn. Eigenlijk moet je ook een gebogen setje voelermaatjes hebben, maar daar kom je vanzelf wel achter... kom je kleppen tegen die buiten spec vallen, dan neem je nokkenassen los, licht je de klepbekers, MARKEER je de vulplaatjes goed en ga je naar de onderdelenboer met de plaatjes en de gemeten spelingen.