Alweer een simpel vraagje

Hoe vervang ik zonder speciaal gereedschap het oliefilter? Kan ik die gewoon met de hand los en vast draaien, of moet/zit dat heel strak?
Zit er trouwens ook een ring bij de aftapplug die ik moet vervangen ?
Het huidige oliefilter heeft er maar 800KM opgezeten. Ik tap hem nu gewoon af, nieuwe olie erin, fftjes rijden en opnieuw aftappen. Vervolgens nieuwe olie + oliefilter erop. Dan moet het toch wel goed zijnen ik zou je oliefilter vervangen, kost toch net geen 10tje bij de dealer...
(heb een hekel aan half werk)
maar dit is mijn persoonlijke mening
Juist!en ik zou je oliefilter vervangen, kost toch net geen 10tje bij de dealer...
daarom was ik ze altijd uitNa revisie snel je filter vervangen klopt natuurlijk helemaal ... maar met normaal gebruik moet opgemerkt worden dat een volstrekt nieuw oliefilter minder goed filtert dan eentje die er een paar duizend kms op zit....
Waar het hier om gaat is dat je het zo goed als nieuwe oliefilter niet vervangt voor die paar honderd kilometer waarin je de motor gaat schoonrijden, maar pas als je hem daarna definitief met goede olie vult.en ik zou je oliefilter vervangen, kost toch net geen 10tje bij de dealer...
ExactHet huidige oliefilter heeft er maar 800KM opgezeten. Ik tap hem nu gewoon af, nieuwe olie erin, fftjes rijden en opnieuw aftappen. Vervolgens nieuwe olie + oliefilter erop. Dan moet het toch wel goed zijnen ik zou je oliefilter vervangen, kost toch net geen 10tje bij de dealer...
Juistum!Waar het hier om gaat is dat je het zo goed als nieuwe oliefilter niet vervangt voor die paar honderd kilometer waarin je de motor gaat schoonrijden, maar pas als je hem daarna definitief met goede olie vult.en ik zou je oliefilter vervangen, kost toch net geen 10tje bij de dealer...
Groeten, Frans.