Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Verwijderen "harmonica"in bumper 75America

za jul 08, 2006 16:25

Ik wilde de voorbumper van m'n V6 America verwijderen en kwam er gaandeweg achter dat dit anders gaat dan volgens het werkplaatshandboek :? (in ieder geval de versie die ik heb). UIteindelijk gelukt maar het meest lastige punt was het losmaken van een bout die ter hoogte van de "harmonica / kreukelzone" aan de zijkant zit. Ik krijg niet waardoor ik met heel veel pijn en moeite achterlangs de bout heb losgedraaid. Hoe krijg je die harmonica los zonder eea te slopen?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member

RE: Verwijderen "harmonica"in bumper 75America

za jul 08, 2006 17:13

Volgens mij zit-ie met clipjes vast, maar het is aleen tijd geleden dat ik dat gedaan heb.
Ik dacht dat je ze naar de buitenzijde moest drukken.
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 08, 2006 17:28

Ze zitten met in totaal 4 'clipjes' (2 aan het voordeel van de bumper, 2 aan het achterdeel) vestgedrukt. Meestal zijn meerdere bevestigingspunten kuisverrot en komen de harmonica's er niet zonder kleerscheuren (letterlijk) vanaf. Om over de bout erachter nog maar niet te spreken :roll:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: Verwijderen "harmonica"in bumper 75America

zo jul 09, 2006 09:22

Ze zitten met in totaal 4 'clipjes' (2 aan het voordeel van de bumper, 2 aan het achterdeel) vestgedrukt. Meestal zijn meerdere bevestigingspunten kuisverrot en komen de harmonica's er niet zonder kleerscheuren (letterlijk) vanaf. Om over de bout erachter nog maar niet te spreken :roll:
Mmm, handig! De bouten die erachter zitten kwamen er overigens ongeschonden uit, dat viel dan weer mee. Wel een goede zet geweest, heb ondanks de verder overal keiharde koets onder de kappen in de wielkasten en achter de voorschermen toch een paar roestplekjes gevonden.

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Beezztie
Full Member
Full Member

ma jul 10, 2006 18:35

Tip van DickAmerica:

De rubbers zitten in een soort krammetjes geklemd,die door vuil vast gaan rotten,van binnenuit flink kruipolie op alle klemmetjes spuiten,laten weken&dan voorzichtig ook van binnenuit de rubbers eruit duwen,dan gaat het goed.
Alle bumperbouten heel goed in kruipolie spuiten,heel goed laten intrekken&dan voorzichtig losdraaien;pas op want het steuntje waar de voorste a/d zijkant inzit,buigt zo om!
Daarna nieuwe bouten waar nodig&in het vet zetten,dan draai je ze tig jaar later zo weer los,dan is de reden dat alles zo vastroest,van een beetje vet hebben ze nog nooit

SCARB nr. 4755

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 21:00

Kopervet is magisch spul, jammer dat dat er af fabriek niet tussenzat...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 22:48

Helemaal mee eeens! Maar aan de andere kant, als ze in de fabriek zo zorvuldig [lees langzaam] zouden werken als de enthousiaste hobbyïst, zouden de auto's onverkoopbaar zijn, of achterlijk veel verlies genereren. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Mobster

ma jul 10, 2006 22:56

Daar heb je gelijk en weinigen die het écht geloven. Ik kan niet werken zonder. 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 22:57

Helemaal mee eeens! Maar aan de andere kant, als ze in de fabriek zo zorvuldig [lees langzaam] zouden werken als de enthousiaste hobbyïst, zouden de auto's onverkoopbaar zijn, of achterlijk veel verlies genereren. :roll:
Ik ken een zekere autofabriek waar wel degelijk kopervet gebruikt wordt :whistle:

Terug naar “Algemene Technische vragen”