ex0dus
Member
Member

Engine flush

do jul 06, 2006 20:55

Om het olieverbruik wat in te dammen dacht ik aan een "engine flush". Of het helpt weet ik niet, kwaad kan het niet lijkt me, daarna gooi ik er goede kwaliteit olie in.
Het is dus een soort slijpolie die je bij je oude olie gooit, ik heb bijv bij Forte gelzen dat je je motor 45 minuten stationair moet laten draaien (dat is wel lang maar ja). Het polijst je zuigeveren en reinigt de motor van binnen.
Welke kan ik het beste nemen, die van Forte, of Xeramic, of zijn er nog meer? En waar kan ik die halen? Is er niet een of andere webshop waar ik die dingen kan bestellen of een winkel? Ik kan op internet geen verkooppunten vinden.

http://www.forte-nwe.com/NL/motor_MF.html

Deze dus.

tommie
Guru
Guru

RE: Engine flush

do jul 06, 2006 21:06

ik weet wel dat ze bij de volvo dealer hier in enschede dit spul hebben (stage gelopen) misschien dat meerdere dealers ook bij jou in de buurt dit spul in de schappen hebben liggen?

naar wat ik heb begrepen op mn stage, werkt het spul wel, de mate waarin kunnen anderen je misschien meer over vertellen..
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

ex0dus
Member
Member

do jul 06, 2006 21:08

Mjah ik wou het eigenlijk laten doen maar daar zat een prijskaartje aan van 160 euro.. Niet dat ik broodroof wil doen maar tjah 160 euro is veel geld, en ik kan het zelf ook makkelijk...

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do jul 06, 2006 21:15

als je dit doet, wat op zich altijd aan te raden is bij motoren die al wat ouder zijn absoluut Forte gebruiken.

via mijn werk maken we hier veel gebruik van, ze hebben diverse "vertegenwoordigers" die het probleem met je doornemen en je adviseren welk product je het beste kan gebruiken.

ik heb evt. telefoonnummers voor je, alleen nu ben ik thuis.

stuur anders morgen een pb'tje naar me, help ik je aan een telefoonnummer.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Remco S
Guru
Guru

do jul 06, 2006 21:34

Door het gebruik van motor flush van bv Forté wordt je olie verbruik niet minder, het reinigd zeg maar de motor waar de olie komt en is een perfecte reiniger voor als je bv sludge in je motor hebt zitten (denk maar eens aan de fiesta motoren altijd een lekkere dikke plak blacksludge onder de klepdeksel) Mocht je dit gebruiken raad ik je aan om bij de nieuwe olie een flesje Topend treadment te gooien (ook van forté) dit heeft een nareinigende werking. (flesjes kosten ongeveer 18 euro stuk)

Wat je wel kan gebruiken is bv seal conditioner van Forté, dit maakt alle keeringen en afdichtingen in de motor weer soepel, en dit werkt perfect. (zelf in versnellingsbakken met lekkende prise as keeringen)

ex0dus
Member
Member

do jul 06, 2006 21:36

Hmmm, dat zijn al 3 verschillende middeltjes... Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet gebruiken. :p Last van sludge heb ik niet...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 06, 2006 22:01

Doe nou eerst effe wat in het andere topic over je olieverbruik gesuggereerd werd :idea:

En wat Remco zegt is natuurlijk waar

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 07, 2006 00:12

Heb t niet zo op engine flushen; gezien bij een kennis met een Audi a4 turbo benzine. D'r was door de flush (VAGdealerwerkje) zoveel troep losgekomen, veel meer dan er bij een olieverversing mee naar buiten komt...Zo veel zwevende rommel dat op een gegeven moment de hele olieleiding naar de turbo dicht zat gekoekt >turbo overleden!!
Na montage van een verse leiding+ turbine leek ie bij de eerste start weer geen olie te krijgen>Direct stilgelegd en gekeken: idd geen druppel! Wéér olie+filter ververst en weer starten...In totaal 6 a 7 keer olie ververst eerdat alle rotzooi uit de motor weg was.....!
Nou had de auto wel wat achterstallig onderhoud dus in principe was dat de boosdoener,maar zonder die 'flush' was de zooi lekker blijven hangen.... :?
Mijn advies (je wilt tenslotte een lager olieverbruik); zo'n flesje afdichtingenweekmaker erin en een fatsoenlijke olie gebruiken.
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 07, 2006 00:42

Mijn mening had ik in je andere topic al gegeven. Daar ga ik niet van afwijken.
De laatste opmerking van frankalfa, kan ik me wel wat bij voorstellen. Lijkt me zinvoller om te proberen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ex0dus
Member
Member

vr jul 07, 2006 16:02

Ik heb er Wynn's supercharge in gedaan, kijken of dat werkt, dat is toch wat bedoeld word met de rubbers soepeler te maken?

René-_QV

vr jul 07, 2006 20:21

Ben je niet bang dat je drijfstanglagers eruit lopen nadat je alle aangekoekteolie eruit hebt gespoelt, heb dit al bij een aantal andere auto's gezien die gingen volsyntheet gebruiken(ook reinigend) bij vollast vlogen zo de drijfstang lagers eruit wat betekent dat je je hele motor moet gaan reviseren. Ben zelf niet zo'n sleutelaar maar mijn garage raad dit soort grappen over het algemeen af(is ervaren alfa man).

ex0dus
Member
Member

vr jul 07, 2006 20:53

Heb ook geen engine flush gebruikt maar slechts iets wat de rubbers wat soepeler zou moeten maken... Of het werkt weet ik nog niet.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Engine flush

vr jul 07, 2006 20:59

Heb ook geen engine flush gebruikt maar slechts iets wat de rubbers wat soepeler zou moeten maken... Of het werkt weet ik nog niet.
Wat

werkt

is

VERSE en DIKKERE olie !!!!!!!!

ex0dus
Member
Member

vr jul 07, 2006 21:55

Ja dat doe ik als deze lading leeg is. ;)

ex0dus
Member
Member

ma jul 24, 2006 16:40

Ok ik had dus de olie laten verversen, en er zat nu Elf 10w40 half syntheet in, deze kost iets van 10 euro de liter (tegenover amper een euro voor een liter olie bij de Action). Het olieverbruik is hier mee in elk geval niet (veel) minder geworden, dus nu ga ik dan maar dikkkere olie proberen. Wat is een goed maar niet als te duur merk in de variant 20w60 (of wat was het)?

Terug naar “Algemene Technische vragen”