Hallo alfisti!
Sinds mijn revisieproject bijna is afgerond, wil ik tot slot nog even de injectierailtjes van mijn boxertje vervangen. De rechter rail is namelijk in de tussentijd flink aangetast waardoor er na goed schuren toch een gaatje is ontstaan. Voor zover ik weet zijn de bezineleidingen die aan de injectierailtjes vast zitten van kunstof, en om de aansluitingen heen gesmolten. Het vervangen van 1 rail is dus erg moeilijk omdat daarvoor de kunstof leidingen ook vervangen zouden moeten worden. Aangezien ik dat zelf niet kan, en niet weet wie dat wel kan heb ik een tweedehands setje gescoord. Twee injectierailtjes met leidingen. Het is dus een kwestie van de railtjes los halen, de injectoren los trekken en de twee aansluitingen op de brandstofdrukregelaar los maken. Vervolgens in omgekeerde volgorde weer terug plaatsen.
Nou vraag ik me af of ik niet nog ergens rekening mee moet houden. Is het bijvoorbeeld geen probleem dat er na het monteren een berg lucht in de leidingen zit? Zijn er nog handy's / tips&trucs vanuit ervaring hier op het forum?
Ik ben zowiezo vanplan de rubber O-ringen en pakkingen van de injectoren te vervangen. Die dingen kosten toch niks...