Pagina 1 van 1
Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 08:27
door mzwarte
Gisteren met mijn gt junior naar onderdelendag geweest, erg gezellig! Ik heb alleen het probleem met natweer dat de achterkant zonder moeite uitbreekt. Als ik 30 KM!!! door een rotonde rijd, dus eerst naar links en hierna naar rechts stuur begint de achterkant al uit te breken. Banden en schokdempers zijn goed, kan dit aan de rubbers liggen?? Wie kan mij op weg helpen??
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 09:53
door ErwinV6
Het probleem dat de achterkant uitbreekt????????????
Wat wil je nog meer?

RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 12:26
door vV
probleem????
maar goed dit kan aan meer zaken liggen.
Als er nog een stabi achter gemonteerd zit>> weghalen, scheelt al een stuk.
Zit die er niet (meer) en het probleem (??) is er nog:
inderdaad eens rubbers van de draagarmen en de rubbers van de montage aan de T-bar controleren/vervangen. Ook kan het wellicht liggen aan slechte (kwaliteit) banden..
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 15:48
door @lfa@lgra
Idd Stabi verwijderen, maar die zal er wel niet opzitten als het van orgine een 1300 betreft
Banden, ja dat maakt natuurlijk wel wat uit, maar met nat en koud wegdek moet je geen wonderen verwachten. Hoort er gewoon bij. Ik zou zeggen: Geniet ervan of leer ermee omgaan. Tis gewoon de grap van een RWD.
Anders wat minder gas geven. Zelfs met
20 kun je op een natte weg wel rondjes draaiene, door gewoon ff gas te geven.

RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 16:03
door jaben
Mooi toch! Niks meer aan doen!
Re: Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 18:08
door marc7eleven
dus eerst naar links en hierna naar rechts stuur
En ik dacht zomaar dat het eerst naar rechts, dan naar links was...en daarna weer naar rechts...
Maarre...alle gekheid; het maakt nogal uit per band. Verder: Als het kouder is (<7 graden oid) dan werken zomerbanden gewoon minder goed. En de ene band is daar weer gevoeliger voor dan de andere.
Omgekeerd met winterbanden: Als het warmer wordt, dan werken ze minder goed, laatst nog gemerkt met de 75; ook lekker dwars, maar was me niet overkomen met de zomerbanden.
Het kan natuurlijk dat de rubbers van je achteras wat oud worden, waardoor je wat meer 'mee'-stuur effect krijgt (lees overstuur!).
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: ma feb 14, 2005 21:27
door KAS
Kan het zijn dat de banden verouderd zijn? Dan wordt het rubber hard wat de matige grip verklaard aan de achterkant.De datum staat op de zijkant. DOT nr.
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: za feb 19, 2005 12:08
door Ivar Volder
Begin maar eens met simpelweg je bandenspanning te controleren. Daarna volgt pas de rest.
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: za feb 19, 2005 15:57
door KAS
Ik mag toch aannemen dat hij dat al gecontroleerd heeft? Toch.....?
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: za feb 19, 2005 21:17
door gjanssen
Nu wil een junior toch al vlug uitbreken.
Ze wegen nauwelijks iets en hebben een niet al te grote benzinetank.
Met m'n 75 heb ik daar zoms ook 'last' van.
Meestal alleen als het asvalt nat is....
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: zo feb 20, 2005 16:30
door DENNIS
En daarom wil ik oowk weer een Alfa Romeo
transaxle 
RE: Uitbreken achterkant
Geplaatst: zo feb 20, 2005 21:42
door pepijn
Een goed setje banden die grip geven scheelt al de de helft, met nieuwe rubbers e.d word de achterkant alleen maar harder en moeilijker. Dus of je hebt slechte banden of de achterkant is te hard afgesteld en daardoor "giftig" stabi weghalen oude discussie wellus-nietus. Vraag is wat je wil!? een tour Bertone die lekker rijdt of een "plank-ijzer" met Billsteins rondom heb je een +gemiddelde Bertone waarmee je ook op het circuit uit de voeten kan. wil je wat meer comfort en rust maar tog handling dan : voor billsteins en achter gele Koni's die "zacht" staan.
Maar begin eerst eens met goede banden. imo doen Michelin Pilot Exalto's het errug goed onder een Bertone maar die zijn duur, maar elk zelfde gripgevend alternatief zou al een wereld van verschil voor je zijn. En idd s'winters met zomerbanden rijden is een wereld van verschil.