Ik wilde vandaag wegrijden met mijn alfa en kreeg de melding dat mijn koelvloeistofniveau erg laag stond, ik stoppen en kijken en inderdaad reservoir volledig leeg...

Ik had nog een halve fles koelmeuk achterin liggen en heb dit meteen in het reservoir gekieperd, dit hielp letterlijk 20 minuten waarna mijn auto weer dezelfde melding gaf....
Bad news dacht ik bij mezelf en ben gestopt bij het tankstation bij mijn werk om ff een jerrycan van 5 liter koelvloeistof op te pikken, hiermee heb ik het reservoir half gevuld om het laatste stukkie naar werk (5 minuutjes) vol te krijgen.

Ik ben daarna onder de kap gaan kijken en een van de slangen (een kort slangetje wat in een bocht boven een dikke slang hangt die mijn radiateur ingaat) lekt als de ziekte, wanneer ik in de dikke slang knijp gaat het kleinere slangetje als een gek lekken. Ik vermoedt dat het ding of erg poreus is geworden of dat er een scheurtje in zit. Heb om weer thuis te komen gepoogd een en ander met ducttape een beetje af te sluiten maar na een kleine 15 minuten was er weer de melding dat het niveau te laag was in mijn koelvloeistoofreservoir.
Morgen moet ik nog een keer de rit van den haag naar rotterdam maken (bidden dat er geen files staan en dat 2 liter koelvloeistof voldoende is om de rit te redeen) en daar wil ik een en ander laten vervangen/repareren.
Zouden jullie mij een indicatie kunnen geven van de kosten van deze reparatie? Ik neem aan dat ik hier geen kapitaal voor kwijt ben...
(heb overwogen om de ANWB te bellen maar dat vind ik lullig, mensen met echte nood moeten dan langer wachten enzo....)