ik haat de 33 remmen van een 8v, heb je echt totaal niks aan.
ook al gebruik je sportremblokken, en zit er nieuw olie in, ontlucht en achterremmen aangesteld dan nog remt het voor geen meter.
en als je een keer flink goed remt dan voel je dat als je kort daarop nogmaals remt dat de remwerking erg minder is.
pas geleden ging er een auto op de rem voor mij in een flauwe bocht en ik trap hem ook in maar een seconde later grijpt hij hem pas... scheelde bijna niks.
ik heb ook al een keer gehad dat mijn remschijven zo heet waren dat ze vuurrood waren en dat er rook vanaf kwam, na slechts 3 stoplicht sprintjes van 0 naar 120 en weer afremmen. nadien heb ik wel schijven en blokken vervangen en ontlucht maar die 8v remmen blijven gewoon niet goed genoeg.
ik ben toe aan iets beters, dus zat ik te denken aan de 16v schijven + klauwen + blokken van de 33. dit scheelt enorm als ik jullie mag geloven? en dan geventileerde schijven + ferodo blokken zal het beste werken denk ik? ga je hiermee echt in de ankers of is er nog een betere mogelijkheid?
kijk, als ik flink optrek, wil ik ook weer snel stil komen te staan, en met de huidige remmen ga ik echt geen stunts uithalen want ze zijn gewoon niet betrouwbaar.
ps: betere remmen heb ik sowieso nodig, want een 33 16v motor staat ook op de planning.