twan
Full Member
Full Member

33 remmen

wo mei 31, 2006 02:55

ik haat de 33 remmen van een 8v, heb je echt totaal niks aan.
ook al gebruik je sportremblokken, en zit er nieuw olie in, ontlucht en achterremmen aangesteld dan nog remt het voor geen meter.

en als je een keer flink goed remt dan voel je dat als je kort daarop nogmaals remt dat de remwerking erg minder is.
pas geleden ging er een auto op de rem voor mij in een flauwe bocht en ik trap hem ook in maar een seconde later grijpt hij hem pas... scheelde bijna niks.

ik heb ook al een keer gehad dat mijn remschijven zo heet waren dat ze vuurrood waren en dat er rook vanaf kwam, na slechts 3 stoplicht sprintjes van 0 naar 120 en weer afremmen. nadien heb ik wel schijven en blokken vervangen en ontlucht maar die 8v remmen blijven gewoon niet goed genoeg.

ik ben toe aan iets beters, dus zat ik te denken aan de 16v schijven + klauwen + blokken van de 33. dit scheelt enorm als ik jullie mag geloven? en dan geventileerde schijven + ferodo blokken zal het beste werken denk ik? ga je hiermee echt in de ankers of is er nog een betere mogelijkheid?

kijk, als ik flink optrek, wil ik ook weer snel stil komen te staan, en met de huidige remmen ga ik echt geen stunts uithalen want ze zijn gewoon niet betrouwbaar.

ps: betere remmen heb ik sowieso nodig, want een 33 16v motor staat ook op de planning.
33 1.5ie

Ed[33]
Member
Member

RE: 33 remmen

wo mei 31, 2006 08:06

Je ontneemt me al m'n hoop :(
Ik heb een gelijkaardig gevoel, ben wel niet ZO een sprinthaas maar toch.
Ik zal dus maar niet al te veel hoop hebben op het effect met mijn remblokwissel in http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=13072
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 31, 2006 09:46

hard remmen? zit je op t circuit dan??

Ik heb de 33 nog nooit roodgloeiend laten worden op straat.....
Bij een 33 maken de banden gewoon een groot verschil!!
Ik heb Michelin Energy bandjes erop gehad en dat is aardig voor normaal gebruik maar het remt een stuk minder en wegligging is ook minder. Daarna Dunlops en de remweg was aanzienlijk korter en de wegligging een stuk beter......

Het gaat dus om het totaal pakket......

Overigens zou ik proberen om 164 2.0TS schijven te monteren... die zijn groter (dan de 16v) en eveneens geventileerd.....
maar daar moet je wel enige technische ervaring voor hebben.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Rens 1.7QV
Guru
Guru

wo mei 31, 2006 13:08

Ik rijdt met een standaard remsysteem op mijn 1.3S en dat ding remt echt fatsoenlijk voor sportief straatgebruik. Rempedaal voelt stevig aan en als ik hem hard intrap dan remt die echt wel. Handrem op een paar klinkjes. Voor is het remverschil nagenoeg nul (dit kwam te voren bij de APK)
Ik heb zeker niet het idee dat er een ondergewardeerd remsysteem opzit. Oke je moet wat harder trappen dan in de 164, maar remmen doet die echt wel.

Dus misschien zit er ergens iets niet helemaal in orde.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

twan
Full Member
Full Member

wo mei 31, 2006 13:21

nee, het zit heus wel goed, maar ik stel gewoon hogere eisen that's all.

en ravado, bedankt voor je tip en ik gebruik inderdaad af en toe de weg als circuit ja. en dan baal ik elke keer weer van die remmen, want het kan gewoon veel beter en dat heb ik er voor over. dus 164 2.0 ts remmen zijn de beste keus? dan bestel ik gewoon 164 schijven + klauwen + blokken + rvs remslangen en dan ga ik dat proberen.
33 1.5ie

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 33 remmen

wo mei 31, 2006 13:26

Ik heb Michelin Energy bandjes erop gehad en dat is aardig voor normaal gebruik maar het remt een stuk minder en wegligging is ook minder. Daarna Dunlops en de remweg was aanzienlijk korter en de wegligging een stuk beter......

Overigens zou ik proberen om 164 2.0TS schijven te monteren... die zijn groter (dan de 16v) en eveneens geventileerd.....
Zijn deze schijven en klauwen dan zo over te zetten op de bevestigingspunten van de 33? of moet er het e.e.a. aangepast worden?

Luc33
Guru
Guru

wo mei 31, 2006 14:18

Blij dat ik niet in Breda woon. :P
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 31, 2006 14:25

Ik rijdt met een standaard remsysteem op mijn 1.3S en dat ding remt echt fatsoenlijk voor sportief straatgebruik. Rempedaal voelt stevig aan en als ik hem hard intrap dan remt die echt wel. Handrem op een paar klinkjes. Voor is het remverschil nagenoeg nul (dit kwam te voren bij de APK)
Ik heb zeker niet het idee dat er een ondergewardeerd remsysteem opzit. Oke je moet wat harder trappen dan in de 164, maar remmen doet die echt wel.

Dus misschien zit er ergens iets niet helemaal in orde.

Rens
Ook mijn mening. Pedaalkracht is vereist, maar hij remt (en zoals het hoort)
Overigens vind ik die 16v remmen niet echt zo veel beter. Bij die geventileerde schijven heb je natuurlijk pas echt baat bij "zwaar gebruik"
Mijn 33 zaliger met ABS (en bijgevolg schijven achter) remde dan weer wel veel beter dan een standaard 33
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Mobster

wo mei 31, 2006 14:34

.. maar ik stel gewoon hogere eisen that's all.
Koop dan de nieuwe 159, daar zal je tevreden mee zijn :thumbs:

Rens 1.7QV
Guru
Guru

wo mei 31, 2006 14:38

nee, het zit heus wel goed, maar ik stel gewoon hogere eisen that's all.
.
Kom op zeg, je zegt dat het remt voor geen meter, dan is er echt iets niet helemaal oke. Dat heeft niks met hogere eisen te maken. Nogmaals met standaard remmen kan een 33 goed remmen en dan hoef je niet als een oude vrouwtje te rijden, dat doe ik ook niet en toch remt die goed. De weg is ook geen circuit he :!: :!:

Maargoed je moet het zelf weten, misschien nog even naar de sportschool om je beenspieren te trainen?? :wink:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

twan
Full Member
Full Member

wo mei 31, 2006 16:08

ik vraag om advies, niet om negatieve opmerkingen van jullie kant. als ik hogere eisen stel, dan doe ik dat en dat menig mens de standaard remmen prima vind kan ik mee leven maar bedenk ook dat er mensen zijn die net iets meer willen, ik dus.
33 1.5ie

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 31, 2006 16:20

Daarom zou ik dat advies van die 164 remmerij opvolgen. Zoals ik al schreef vind ik mijn 16V niet opmerkelijk beter remmen dan m'n vroegere 8V.
Je gaat teleurgesteld zijn vrees ik, dus zonde van je geld en je werk.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Mobster

wo mei 31, 2006 16:33

Naast de 164 voorremmen moet je dan ook die trommels achter vervangen en schijven monteren, dat scheelt een pak!

p.s. Als je eventueel die remdrukverdeler voor schijven ooit nog zou nodig hebben die je 2 maanden geleden gevraagd had en dan achteraf niets meer hebt laten weten, dan geef je maar een gil :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 31, 2006 17:30

Zijn deze schijven en klauwen dan zo over te zetten op de bevestigingspunten van de 33? of moet er het e.e.a. aangepast worden?
niks is plug&play.... je zult moeten aanpassen....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Niels 145 QV
Junior Member
Junior Member

wo mei 31, 2006 17:35

Weet je wel zeker dat je remmen aan de achterkant een beetje remmen? Ik heb in het verleden meegemaakt dat zelfs de wieldoppen gloeiend heet werden. Dit kwam doordat de remkrachtverdeling naar achteren naar de knoppen was...
Groeten,
Niels

Afbeelding
Alfa Spider 2.0 TS L 2000
Honda VFR 800 2005

Terug naar “Algemene Technische vragen”