Pagina 1 van 1

Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 19:07
door Den
Ik heb mijn alfa33 maar eens laten uitlijnen resultaat veel betere wegligging .............en hier ben ik minder blij mee een krakende voortrein in de linkerbochten en in de linker bochten blijft het stuur hangen (moet er soms flink aan rukken om hem terug te krijgen)
met stilstaande auto heb ik geen problemen geen gekraak of hangende sturen.
Kan dit aan verkeerd uitlijnen liggen of heb ik een defect stuurhuis?

graag jullie wijze raad :D

groeten

Den

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 19:10
door KAS
Veerschotel lagers vastgeroest waarschijnlijk. Dit geeft dezelfde klachten iig. Hebben ze niets gezegd tijdens het opmeten van de uitlijning? Dan moeten ze het stuur ook verdraaien tbv de caster meeting.

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 19:19
door Den
Nee ze hebben niks gezegd.
Vind het wel vreemd want daar voor had ik geen klachten (behalve een slechte wegligging) Veerpootlagers moet je toch ook horen als je het stuur bij stilstand verdraaid? Het vreemde is dat ik dan dus niks hoor geen knoepen etc.

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 19:33
door KAS
Niet iedere garage is bekend met het fenomeen veerschotellagers. Maar er zijn 33 kenners genoeg hier om een mogelijke andere optie te suggereren. Even afwachten maar. :wink:

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 19:37
door ravado
ik denk dat Kas gelijk heeft!

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 20:10
door Mobster
Ik zou idd ook eens die poot afnemen en een kijkje nemen naar dat lager.
Met een setje veerspanners en een kogeltrekker om je spoorstang los te nemen moet dat lukken

ik denk niet dat dit aan je stuurhuis ligt, daar komt namelijk alleen maar meer speling op.

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 20:25
door Den
Hoe meer ik hoor hoe meer ik denk..............shit ze zitten er net 2 weken op ("andere veerpoten" liep als een zonnetje tot een paar dagen terug) zou vet nog helpen of toch weer sleutelen?

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 20:28
door ravado
sleutelen.....

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: ma mei 29, 2006 20:30
door Den
:( :( daar wordt ik niet blij van :evil:

(ach het houd je wel bezig :D ) eindelijk member :D

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: di mei 30, 2006 23:32
door Gerrets
Ik wil je niet aan aan het twijfelen brengen maar het kan ook je stuurhuis zijn, controleer je rubbers eens op lekkage. Een drooggelopen stuurhuis wil je stuur ook vasthouden. Veerschotels geven geheit gebonk bij het draaien in stilstand.

Maar goed haal de schotels maar eens los chacken kan nooit kwaad!

gr Tom

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: do jun 01, 2006 14:55
door Den
Vandaag de boel maar ff opengegooid en voor ik de veerpoten losmaakte viel mij op dat de stuurkogels toch wel erg scheef zatten! :twisted:
Blijken die knuppels bij het uitlijnen mijn stuurkogels tegen de veerpoot gedraaid te hebben ff los en recht gemonteerd probleem verholpen......................weer een fastfitter van mijn lijst af kom ik dus ook nooit meer de #^%$#^%^ ](*,)

RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: do jun 01, 2006 15:51
door ravado
zo zie je maar weer: eerst zelf kijken dan pas na een garage :wink:

Re: RE: Krakende voortrein en stuur blijft hangen

Geplaatst: do jun 01, 2006 16:00
door giulia-tom
Vandaag de boel maar ff opengegooid en voor ik de veerpoten losmaakte viel mij op dat de stuurkogels toch wel erg scheef zatten! :twisted:
Blijken die knuppels bij het uitlijnen mijn stuurkogels tegen de veerpoot gedraaid te hebben ff los en recht gemonteerd probleem verholpen......................weer een fastfitter van mijn lijst af kom ik dus ook nooit meer de #^%$#^%^ ](*,)
:thumbs:
Goedzo want het enige wat die fastfitters doen is mevrouwtjes die een achterdempertje voor de auto nodig hebben proberen te overtuigen dat de hele uitlaat inclusief katalysator vervangen dient te worden - om er vervolgens bagger op te monteren :evil:

Dus uitlijnen doe je bij een specialist! Ik mijdt die uitzuigers al jaren....Fastfitter gaat maar Fast rijk worden van andermans centen...