Mathijs Spider 2000

Wynn's Stop Smoke ? Iemand ervaring mee?

za mei 27, 2006 12:05

Afbeelding

Ik vraag me af of dit in een 78er het roken zou verhelpen. Inlaat klepseals zijn al vervangen, uitlaat niet omdat dan de kop eraf zou moeten.

Iemand ervaring met dit goedje??

Speeder

RE: Wynn's Stop Smoke ? Iemand ervaring mee?

za mei 27, 2006 21:32

Roken van de motor kan natuurlijk aan een heel aantal dingen liggen. Wanneer er olie langs de klepseals lekt, komt die olie de verbrandingskamer in wat voor een onvolledige verbranding zorgt. De olie (en het mengsel) verbranden niet goed wat een pluim opleverd. In de meeste gevallen is dit de oorzaak. Natuurlijk zijn er nog wel meer oorzaken te bedenken waardoor een auto rookt...

Om even terug te komen op jouw vraag: Ik zou het echt niet weten. Ik vraag me af wat dit goedje precies doet...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 27, 2006 23:49

Misschien help het jou met stoppen met roken als je het ad fundum inneemt.

Ik kan mij met geen mogelijkheid voorstellen dat een goedje blijvend slijtage aan je motor kan herstellen.
Stel voor eerst op zoek te gaan naar de oorzaak.

Het je het truukje van "How to build a 4x4" of "a 4x4 is born" of zo iets gezien op Discovery?
Eerst compressie meten en vergelijken met standaard waarden.
Compressie te laag?
Dan beetje olie door het bougiegat naar binnen spuiten. Compressie meten.
Compressie een stuk hoger? dan zijn in ieder geval je compressie veren versleten en hoogstwaarschijnlijk ook je schraapveer.
Compressie niet omhoog. Dan zit de lek bij je kleppen.

In ieder geval gaat ie na het starten even goed roken.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 28, 2006 00:01

Ja een 78 nord rookt bij 95% van de gevallen (pluimen bij gas los) langs de loszittende klepgeleiders - je kunt seals vervangen tot je een ons weegt (en inderdaad alleen inlaatkant) maar daar zit het hem niet in....
En vaak ook nog niet eens aan de zuigerveren - tenzij flinke mishandeling en/of veel kilometers - maar dan nog gaan de klepgeleiders vaak eerder!

Dus cylinderkop lichten want de Wynn's stop smoke is misschien leuk voor 5 minuten: het gaat echt nog steeds langs je geleiders de verbrandingskamer in!
(heb het zelf aan de lijve meer dan eens ondervonden in de Giulia - Guilietta - GTV )

Succes! :wink: Kopje reviseren dus! leuk winterproject - kun je nu nog hinderlijke bumperklevers verjagen :lol: VROAR :wink:

:lol: Ze zouden dit in de apotheek naast de nicotinepleisters moeten stallen... 8)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Mathijs Spider 2000

zo mei 28, 2006 12:01

Ok, ik rook gelukkig zelf niet meer. Rond halverwege januari was ik er klaar mee en ben gewoon gestopt.

Los daar van een Nort rookt idd bijna altijd!!??. De inlaat klepseals zijn vervangen en als ik hoor dat je deze kan blijven vervangen tot je een ons weegt weet ik voldoende. De motor is nooit "mishandeld" en ben dus niet bang voor schade oid. En ook kan ik me niet zo goed voorstellen dat een goedje dit verhelpt. Bij mij op de zaak lag dit flesje, en wilde even polsen hoe men er hier over denkt. Ook ik had mijn twijfels al, maar ja ik wilde het toch even zeker weten. Conclusie, gewoon blijven rijden en dan maar (zeker in de bergen bij een afdaling) een pluim achter me. Dat houd de bumperklevers (voor zoverre ze me in de bergen bij kunnen houden :D) bij me weg.

Dank Mathijs.

StefQV
Member
Member

ma mei 29, 2006 21:03

Mathijs,

Bij volgende oliewissel gebruik je maar eens olie van Duckhams. Is eigenlijk olie voor klassieke wagens. De oliën
van deze moderne tijd zijn soms wat te licht (lees:viscositeit). Ik gebruik al jaren Duckhams in mijn alfaatjes en heb nog nooit
last gehad van een overdreven-blauw-rokende-uitlaat. Tenzij bij normale slijtage natuurlijk. Slick50 kan ook enig soelaas bieden...

Grtz
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 29, 2006 21:35

Gebruik ook Duckhams 20W50, is iig goede olie voor de oudere Alfa's
Meestal idd via speling klepgeleiders, je gas niet helemaal lossen scheelt ook een hoop
trasforma il meglio in massimo

Mathijs Spider 2000

ma mei 29, 2006 22:05

Bedankt voor de tip, echter ik gebruik al 20W50 van Kroon Oil. Nu zullen de verschillende merken op zich niet veel van elkaar verschillen en er zit net nieuwe olie in. Dus wellicht zal ik de volgende keer dit advies eens opvolgen. Waar kan ik Duckhams kopen.

Ook hou ik met het handgas de gasklep een klein beetje open waardoor het vacuum in de cylinders niet zo groot wordt, en daardoor heb ik ook minder last van rookontwikkeling. Nadelige effect is dat je meer met de remmen moet remmen omdat je minder op de motor afremt. Of te wel we moeten iets rustiger de berg af, wat nou net zo leuk is als je achter een Porsche zit (en je denk die bij te kunnen houden :D)

Terug naar “Algemene Technische vragen”