Pagina 1 van 1
korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: vr mei 26, 2006 20:38
door giuliettaevo
Weet er iemand een ander stuurhuis dat aangepast kan worden voor gebruik in een transaxle? moet wel 'korter'zijn als een originele...
Heb er al eens een van een Subaru Impreza STI geprobeerd, was wel pas te maken zonder al te veel moeite stuurde alleen de verkeerde kant op...
Het liefst heb ik een stuurhuis zonder bekrachtiging, hoef ik tenminste ook de pomp niet te plaatsen.
Groeten Remco.
RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: vr mei 26, 2006 20:48
door frankalfa
Wat bedoel je met kort? Als in ' minder omwentelingen van volledig links naar volledig rechts' ?
Weet niet of er verschil is tussen 116 serie en 162 serie stuurhuizen? Indien ja, kun je een stuurhuis van bv een 75 carbs overwegen.
Grtz, fRank
RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: vr mei 26, 2006 21:12
door giuliettaevo
inderdaad, minder omwentelingen van li naar rechts...
Ik dacht altijd dat alle transaxles hetzelfde aantal omwentelingen hadden, nml 3,5. alleen de SZ/RZ had er 3,2 meen ik.
Als er dingen veranderd moeten worden om het stuurhuis te bevestigen of zo is dat geen probleem, een ander merk als Alfa mag dus ook.
Wat is een 162 serie eigenlijk?

Re: RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: vr mei 26, 2006 21:18
door frankalfa
inderdaad, minder omwentelingen van li naar rechts...
Ik dacht altijd dat alle transaxles hetzelfde aantal omwentelingen hadden, nml 3,5. alleen de SZ/RZ had er 3,2 meen ik.
Als er dingen veranderd moeten worden om het stuurhuis te bevestigen of zo is dat geen probleem, een ander merk als Alfa mag dus ook.
Wat is een 162 serie eigenlijk?

Ben verder niet zo thuis in de stuurhuizelarij en weet dus niet of er inwendig verschil zit tusen 116 en 162 (75/90 dacht ik????) serie stuurstokken Weet wel dat de bevestiging anders is; een 75 stuurhuis in een gtv6 bv moeten er 2 verse boutgaten in de dwarsbalk worden geboord+schroefdraad erin.
Grtz, fRank
Edit; Net ff mn chassisnummers bekeken> van alle 75/90 hiero thuis beginnen met 162 A of 162 B

RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: vr mei 26, 2006 21:21
door giuliettaevo
Aha, 75 dus...
Heb ik er al zoveel van gehad en toch nog altijd gedacht dat dat ook het 116 type was...
We zoeken dapper verder...
Rijden alle racers hier met standaard stuurhuizen? en dan met of zonder bekrachtiging?
Re: RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: vr mei 26, 2006 21:51
door bralfa
Aha, 75 dus...
Heb ik er al zoveel van gehad en toch nog altijd gedacht dat dat ook het 116 type was...
We zoeken dapper verder...
Rijden alle racers hier met standaard stuurhuizen? en dan met of zonder bekrachtiging?
Standaard stuurhuis zonder bekrachtiging idd.
ISA racing levert wel kortere stuurhuizen die in een standaard stuurhuis in te bouwen zijn.
DJ heeft zoiets gedaan of is er mee bezig geloof ik...
RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: za mei 27, 2006 12:11
door Maurizio
bekrachtigd stuurhuis van een 75 ombouwen naar onbekrachtigd en werkt in de praktijk goed.
RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: za mei 27, 2006 12:14
door giuliettaevo
Maar is dat dan ook een kortere overbrenging?
Ombouwen naar onbekrachtigd? De olie erui halen en de pijpen met elkaar doorverbinden of op een andere manier?
Alle tips zijn welkom. Een slecht bekrachtigd stuurhuis heb ik nog liggen dus dit ga ik zeker proberen!
Re: RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: za mei 27, 2006 12:18
door Maurizio
Maar is dat dan ook een kortere overbrenging?
Ombouwen naar onbekrachtigd? De olie erui halen en de pijpen met elkaar doorverbinden of op een andere manier?
Alle tips zijn welkom. Een slecht bekrachtigd stuurhuis heb ik nog liggen dus dit ga ik zeker proberen!
Ja olie eruit, hoofdkamers verbinden met een balans buis, aansluitingen afdoppen en tandheugel vullen met vet. Bekrachtigd stuurhuis is korter dan een onbekrachtigd stuurhuis, weet even niet de juiste getallen.
RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: za mei 27, 2006 12:21
door giuliettaevo
Oke dan, bedankt!!
Weer een mooi werkje erbij voor een regenachtige dag...
Past in ieder geval beter als dat ik iets van een andere auto zou gaan gebruiken, en het kost niks...
Groeten Remco.
RE: korter stuurhuis Giulietta?
Geplaatst: za mei 27, 2006 14:24
door DJ
@guilettaevo: zoals bralfa al schreef heb ik inderdaad een kort stuurhuis. Ooit 10 jaar geleden gekocht voor m'n alfetta gtv. Is een tarox binnenwerk dat je inbouwd in een origineel onbekrachtigd huis. Heeft 10 jaar op de plank gelegen. Vind het zelf behoorlijk zwaar sturen, zeker met veel camber en caster. Zou voor de optie van maurizio gaan. Bekrachtigd 75 stuurhuis gebruiken zonder bekrachtiging.
Onbekrachtigd origineel lock to lock circa 3.5 omwenteling
Bekrachtigd origineel circa 3.2 omwenteling
Tarox (wat ik heb) circa 2.8 omwenteling
Het is dat ik die tarox heb maar gezien de ervaring die ik er nu mee heb zou ik verder niet meer moeite doen dan bekrachtigd stuurhuis gebruiken zonder bekrachtiging. Overigens kom je om een circuit met standaard onbekrachtigd ook prima rond. Heb ik ook een tijdje mee gereden. Gaat prima. Stuurt nauwekeurig en is licht. Alleen iets meer "hoepelen".
Gr,
DJ