vr feb 11, 2005 09:24
Een verslagje:
gisteren eerder van het werk naar huis gereden, daarna meteen door naar mijn schuur om te gaan klussen.
Eerst zekeringen en relais nagekeken (ik had helaas geen handboek, dus ook geen kleurcodes van bedrading, vervelend zoeken dus)
Daarna de knipperlichthendel vrijgelegd en gemeten, wat bleek, de schakelaar in de hendel werkt niet meer, er staat wel spanning naar de hendel toe, maar aansturing naar de koplampen is er niet meer.
Nu had ik deze knipperlichthendel laatst aangeschaft omdat de hendel die ik had niet meer knipperde.. Dus nu heb ik twee versies, 1 die knippert maar geen licht geeft en 1 die licht geeft maar niet knipeert.... Helaas zijn ze niet te combineren dus heb ik de draden afgetapt en de schakelaar voor mijn mistlampen voor (Zender voorbumper) misbruikt om de koplampen te schakelen. Stadslicht heb ik daardoor niet (wanneer gebruik je dat?) en grootlicht heb ik ook niet.
Nu op zoek naar (wederom) een nieuwe hendel. Heeft iemand er nog 1 liggen? Ik hadvan degenenen die mij er eerder 1 aangeboden hadden al weggegooid.....
Edit: MarcoSprint, de Sprint bevalt prima hoor, maar wel zo nu en dan een kleinigheidje, zoals je op dit forum kan volgen. Ach, het is een Alfa van 21 jaar oud.... Het wordt tijd om hem wat rust te gaan geven, ik moet dus volop aan de 33 Q4 werken. Klussen die ik aan de Sprint moet doen: veerpootlagers, wiellagers voor (2x), bumpers opnieuw afhangen deurpinnen vervangen, klipperlichthendel vervangen; atoel vastzetten....
Hoe gaat het met de 33?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa