Ik was van plan om de bouten van mijn motorblok te vervangen door RVS bouten, maar nu blijkt het een maat die we op het werk niet standaard hebben. Het lijkt wel M7 draad te zijn die Alfa gebruikt voor veel bouten. Weet iemand of dit echt M7 is, of een apart type/soort draad??
Inderdaad M7. Arese verkoopt deze nieuw. Niet in rvs, wel origineel verzinkt. Je kan natuurlijk ook zelf bij de fabory een doos van 100 ofzo bestellen...........
Gewoon die verzinkte M7 bouten nemen. Het is moeilijk om M7 in RVS te vinden. Bovendien heb jij bij RVS bouten weer te maken met andere sterkteaanduidingen. Voor sommige boutjes is dit niet echt boeiend, maar voor bepaalde bouten is deze sterkte wel degelijk van belang.
Houd je er trouwens ook rekening mee dat rvs bouten zich muurvast kunnen vreten in jouw blok?
Ik ben niet van plan om de belangrijke sterkte-bouten te vervangen, maar de zichtbare in ieder geval, staat mooi bij mijn zwarte kleppendeksels Vandaar dat ik ze graag in RVS heb. Beetje kopervet ertussen zou vastvreten moeten voorkomen.