Zo, hehe, eindelijk eens in de gelegenheid om de zaak te onderzoeken.
En in tegenstelling tot wat de meeste dachten, en ik eigenlijk niet, maar diep in mij n hart wel hoopte (!!) zit het euvel dus zeker in de bak en niet in het stangenstelsel.
Tja, de pook voelt dan ook strak en precies aan...........en dat is ie ook, maar zit er in de bak iets fout houdt alles op natuurlijk.
Wat het precies is, weet ik nog niet. Het is n u iets te warm om de bak er onderuit te halen. Maar aangezien ik iets daarwerkelijk kopot verwacht aan te treffen (stuk uit huis of zo???) en ik gezien de zeer dubieuze geschiedenis van deze bak, ben ik vast veraden een ander bak te gaan gebruiken.
Ik heb dus een andere bak uit het rek gehaalt en al 'een beetje' schoongemaakt. Deze ligt nu open en ziet er verrassend goed uit. Deze is al wel eens open gewesst -te zien aan de borgmoeren- maar in tegenstelling tot de bak die nog onder mijn Alfetta hangt, wel door mensen die wisten waar ze mee bezig zwaren. Ik ben van plan om enkel de
schakelvork van 1/2 over te zetten, daar die redelijk veel speling heeft/ ingesleten is op de schakelmof. Verder ziet en voelt de bak zeer goed aan.

Uiteraard gaan er wel een nieuwe
schakelstangkeerring en
prise-askeerring in en zet ik natuurlijk de
schakelas over. Verder doe ik er niets aan, zelfs geen synchromesh of schakelmof.
Samenvattend: andere bak monteren, maar wel met schakelvork 1/2 en schakelas van de huidige bak.
Ik ben wel heel benieuwd, wat ik aan ga treffen in de huidige bak!!!!!!!!!!!!!!!