Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Alfetta met 4bak??!!

zo mei 07, 2006 16:10

Zomaar van het ene op het andere moment wil de Alfetta absoluut niet meer in z'n vijf! :shock:
Alle overige versnellingen werken prima, ook de achteruit. De koppeling funktioneert normaal/ prima.
Ik snap er werkelijk niks van. de as waarop de vijf en de achteruit zitten gaat dus echt probleemloos naar voor (pook naar achter dus) maar absoluut geen milimeter de andere kant op! :?

Vorige week nog 100% probleemloos mee gereden en nu ging de pook de eerste paar keer extreem zwaar naar de vijfde en kort daarna helemaal niet meer. :(

Wie heeft enig idee en/ of ervaring wat er aan de hand is/ kan zijn??
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfetta met 4bak??!!

zo mei 07, 2006 17:26

Ofschoon het er ernstig op lijkt dat het eeuvel in de bak zit, vertel ik er toch maar bij dat de bak is voorzien van het Alfa 75 scakelmechaniek.
Je weet wel dat zgn. isostatische systeem dat (althans tot vanmiddag) veel beter schakelt dan het vage lange slagen Alfetta mechaniek. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 08, 2006 19:48

Zo, het regent suggesties zie ik. :biggrin: ..............................not. :(

Geeft niet, ik zal het toch zelf op gaan lossen. :wink:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 08, 2006 19:54

He Alessando!

Don't shoot me :!:

maar wat dacht je van een vastzittend/dwarsliggend arretekogeltje? Of een afgebroken tandje van de schakelhefboom?

Of was daar deze tip voor?
Ofschoon het er ernstig op lijkt dat het eeuvel in de bak zit, vertel ik er toch maar bij dat de bak is voorzien van het Alfa 75 scakelmechaniek.
Ciao
Stefano

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 08, 2006 21:43

Ook handig om te weten: Gebeurt dat ook als de motor UIT is? In dat geval is het misschien toch de mechaniek (schakelstangen?)

:?: :roll:

(lijkt mij sterk dat de bak alleen op 5 kaduuk kan gaan) :!:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 08, 2006 22:00

Ook stilstaand geen beweging in te krijgen. Dwz. wel de achteruit en de overige vier, maar geen vijf. De pook wil gewoon nul,nul naar rechtsvoor! :?:
Maar wel naar rechtsachter (=achteruit) dus arreteerkoggeltjes werken wel!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di mei 09, 2006 03:38

wedden dat er , als je de pookwhatever op de tunnel losschroeft, en ondersteboven schudt, er iets uitvalt? schroefje, ringetje oid.
Ik heb precies hetzelfde gehad met een GTV Het pookhoudersgebeuren dat van onderaf vast zit. Waarschijnlijk is er iets tussen de kogel in gevallen. Eerst nog niet lastig, later valt het verder naar beneden, en pronto geen vijf meer.....
Haal de manchet maar los, magneetje of zo, vissen.....
Wie weet!
:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 09, 2006 09:20

Daarom ga je naar automaat RIK ! (Sei) nu begrijp ik het! (ik maar denken dat je op leeftijd kwam enzo... :lol: )

Sander: tijd om die verrijdbare 2 koloms weer tevoorschijn te halen! 8) Als het intern kapot was zou ie meer gebreken vertonen dan er nu sprake van is.
Dus weer een meevaller! En: die oude Dubbeltjes en Eurocenten sparen niet zo hard hoor! en daar heb je spaarvarkens voor (valt het ook nergens tussen)
Succes!

ALFACENTRO

Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfetta met 4bak??!!

di mei 09, 2006 09:57

wedden dat er , als je de pookwhatever op de tunnel losschroeft, en ondersteboven schudt, er iets uitvalt? schroefje, ringetje oid.
Ik heb precies hetzelfde gehad met een GTV Het pookhoudersgebeuren dat van onderaf vast zit. Waarschijnlijk is er iets tussen de kogel in gevallen. Eerst nog niet lastig, later valt het verder naar beneden, en pronto geen vijf meer.....
Haal de manchet maar los, magneetje of zo, vissen.....
Wie weet!
:P
Ik ga het stangenstelsel zeker eerst bekijken. Ik hoop dat je gelijk hebt! [-o< Aangezien jij zegt precies hetzelfde gehad te hebben....................

@Giulia Tom: het is mooi weer, dus de brug gaat naar buiten.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za mei 27, 2006 00:22

het mooie weer is weer geweest. en is de vier inmiddels weer een vijfbak?????
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 27, 2006 22:13

het mooie weer is weer geweest. en is de vier inmiddels weer een vijfbak?????
Daar ben ik momenteel niet zo mee bezig. :( (zie projecten :wink: )

Als ik er weer aan toe ben, laat ik het uiteraard weten. :!:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 19, 2006 16:50

Zo, hehe, eindelijk eens in de gelegenheid om de zaak te onderzoeken.
En in tegenstelling tot wat de meeste dachten, en ik eigenlijk niet, maar diep in mij n hart wel hoopte (!!) zit het euvel dus zeker in de bak en niet in het stangenstelsel. :(
Tja, de pook voelt dan ook strak en precies aan...........en dat is ie ook, maar zit er in de bak iets fout houdt alles op natuurlijk.
Wat het precies is, weet ik nog niet. Het is n u iets te warm om de bak er onderuit te halen. Maar aangezien ik iets daarwerkelijk kopot verwacht aan te treffen (stuk uit huis of zo???) en ik gezien de zeer dubieuze geschiedenis van deze bak, ben ik vast veraden een ander bak te gaan gebruiken.
Ik heb dus een andere bak uit het rek gehaalt en al 'een beetje' schoongemaakt. Deze ligt nu open en ziet er verrassend goed uit. Deze is al wel eens open gewesst -te zien aan de borgmoeren- maar in tegenstelling tot de bak die nog onder mijn Alfetta hangt, wel door mensen die wisten waar ze mee bezig zwaren. Ik ben van plan om enkel de schakelvork van 1/2 over te zetten, daar die redelijk veel speling heeft/ ingesleten is op de schakelmof. Verder ziet en voelt de bak zeer goed aan. :D Uiteraard gaan er wel een nieuwe schakelstangkeerring en prise-askeerring in en zet ik natuurlijk de schakelas over. Verder doe ik er niets aan, zelfs geen synchromesh of schakelmof. :o

Samenvattend: andere bak monteren, maar wel met schakelvork 1/2 en schakelas van de huidige bak.

Ik ben wel heel benieuwd, wat ik aan ga treffen in de huidige bak!!!!!!!!!!!!!!! :?

Andretti Molletti

wo jul 19, 2006 17:30

Natuurlijk zijn het niet je schakelstangen, die komen van een betrouwbaar adres!!!!

;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 19, 2006 20:18

Natuurlijk zijn het niet je schakelstangen, die komen van een betrouwbaar adres!!!!
;)
Weet ik toch, daarom heb ik ook altijd gedacht dat het dat niet kon zijn. O:)
En kwaliteit kost geld. :roll: Er was met 5 euro dan ook dik voor betaald natuurlijk. :blue_lol: :thumbs:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 20, 2006 00:49

Kom Sander! Onder je auto heb je toch schaduw??? flesje water ernaast! :lol:

Maar de ware aap komt uit de mouw - het is een verknutselde bak die jij eronder hebt.....!
Toch blijft het spannend want bakken die op de 5 kuren krijgen heb ik weinig gezien....

We gaan het meemaken :wink:

ALFACENTRO

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”