Roswitha

deurrubbers vervangen maar..... hoe ?

di mar 28, 2006 21:30

Hallo, we zijn momenteel bezig met het "strippen" van een Bertone1300 Gt maar we zitten wat te "tobben" met de deurrubbers. Diverse chroomlijsten moeten verwijdert worden om uiteindelijk de rubbers te kunnen verwijderen.
Nu de vraag, we hebben alle kruisschroeven van de diverse chroomlijsten verwijdert maar "huiveren" om de diverse strips los te maken ( bang om ze te beschadigen). Alles lijkt "muurvast" te zitten.( vastgelijmd misschien ?)
We hebben geen zin om een volledige nieuwe set aan te moeten schaffen omdat we ze bijvoorbeeld knikken. Hebben jullie wat tips hoe de volgorde is om deze te verwijderen ?
(dorpelchroomlijst en alle strips om het rubber te verwijderen)
Zovast bedankt
Hans :wink:

Eric
Advanced Member
Advanced Member

RE: deurrubbers vervangen maar..... hoe ?

di mar 28, 2006 22:33

Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar volgens mij kan je die deurrubbers gewoon (voorzichting) lostrekken. Ze zitten rondom in profiel strips ingeklemt. Dat profiel loopt ook door in de chromen dorpelplaat, dus ook daar kan je de rubbers er gewoon uit trekken.
SCARB 00694

cor
Guru
Guru

RE: deurrubbers vervangen maar..... hoe ?

wo mar 29, 2006 00:18

Tussen de strips van het deurrubber en de carrosserie zit kit, nadat je het deurrubber hebt verwijderd kun je eerst gewoon de schroefjes uit de strips (profieltjes), draaien en ze daarna verwijderen. Desnoods door er voorzichtig een brede schroevendraaier tussen te zetten. Normaal trek je ze zo los, maar vaak zijn de ze vooral aan de onderkant (A en B stijl) deels weggerot. Ik heb ze daarom allemaal vervangen door een setje alu strips.......De deurrubbers zitten trouwens niet in chroomstrips, alleen de instaplijst is van RVS en die schroef je er zo uit....Wanneer al die strips eruit zijn kom je toe aan de chroomstrips: die van de daklijsten en de B zuilen (waar de achterruitjes in scharnieren)

http://www.prinsbredevoort.nl/shop/scal ... th~252.asp
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Algemene Technische vragen”