Quadri75
Newbie
Newbie

75 1.6 plotseling uitgevallen.

zo mar 19, 2006 19:54

hallo mede Alfisti

Gisteren tijdens het rijden viel plotseling m,n 75 stil. Na een paar keer te hebben gestart dacht ik eerst de benzinepomp niet te horen .
dus even naar huis geduwd 150m van m,n huis tot stilstand gekomen.Daar laten staan en vandaag samen met een renauldmonteur de auto bekeken.
nu :auto op contact geen spanning op de benzinepomp
auto starten en de pomp loopt en geeft benzine
bougie op de 4de cilinder verwijderd en was droog
met snelstart in de luchtkamer liep ie wel.
conclusie zover is dat de injectors niet hun werk doen, aldus niet aangestuurd worden.
Iemand een idee wat te doen op een zo kort mogenlijk termijn om de auto weer te laten lopen.

Groeten Frank

75 V6 2.5 QV (86)geschorst. Sprint is bijna klaar.De 1.6 .... :(

Andretti Molletti

RE: 75 1.6 plotseling uitgevallen.

zo mar 19, 2006 20:26

Vonk trekken.. vonkt i wel dan is het aansturing injectors testen
vonkt i niet dan controleer je de ontsteking.

nog sneller is een vakman erbij te halen, ofwel de wegenwacht te bellen, mits je lid bent natuurlijk ;)

Quadri75
Newbie
Newbie

zo mar 19, 2006 22:32

hoi dre.
vonken doet ie dat hebben we ook nagekeken ,er komt alleen geen benzine in de cilinder(s)
de injectoren zullen wel niet alle vier ineens kapot zijn , ik vraag me dan ook af wat de injectoren aanstuurt.
is dat het zwarte kastje op de luchtfilter wat dan kapot kan zijn of is er nog een ander aanstuurpunt voor de injectoren.

Groeten Frank.

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 19, 2006 22:43

Controleer eens de stekkers rechtsonder het dasboard...de verbindingen willen daar nog wel eens slecht worden...doorlussen is de oplossing...
Alfa romeo: The art of the machine!

Quadri75
Newbie
Newbie

ma mar 20, 2006 17:27

hoi marc.
de stekkerverbindingen heb ik nagekeken maar niet doorgemeten.er was op deze plaats al het een en ander doorgelust :roll: .(ik zal ze voor de zekerheid allemaal nog eens doormeten al verwacht ik daar geen probleem)
Ik heb de draden van de injectors gevolgd en kom volgens mij bij de lmm uit op de luchtfilter . kan het ook zijn dat deze de geest heeft gegeven?

@dre:de wegenwacht vind ik geen optie (ben wel lid) ,maar m,n hobby is m,n alfa en ik wil er ook graag zoveel mogenlijk over leren vandaar dat ik hier al een 3 jaar m,n informatie vandaan haal ,wat heeft geleid tot het huren van een ruimte waar ik elke vrije dag te vinden ben om te sleutelen. :lol:
Ik hoopte eigenlijk dat als ik het echt niet meer zou weten dit forum mij wel zou kunnen helpen :wink:

kom jongens , heeft dit dan nog niemand meegemaakt?

Groeten Frank

had ik de 2.5 nog maar niet geschorst :?

tommie
Guru
Guru

ma mar 20, 2006 19:25

ik heb een soortegelijk iets gehad.. samen met meerdere mensen op dit forum aardig opgelost dacht ik :)

ik strandde 100 meter van mn werk, daarheen geduwd en ook een hoop doorgemeten dus.

uiteindelijk na een hoop gemeet en gedoe, een draad van de accu naar de + van de brandstofpomp getrokken, met een zekering ertussen van 10 amp (je weet maar nooit) toen iemand anders laten starten en toen deed ie het weer! kijk hier eerst eens na, mijne rijdt nu weer :) dus kan zijn dat je hetzelfde gehad hebt..

groeten Tom (75 1.8 ie)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Andretti Molletti

ma mar 20, 2006 20:10

BDP sensor die voor op de krukaspoelie zit... 3 polige stekker ergens onder of bij je accu..
Die sensor geeft een wisselspanning van minimaal 0,5 Volt tijdens het starten op 2 vd 3 pootjes.. kun je met n multimeter meten..
MAAR... als i wel vonkt ... dan is die goed!
Dus dan hou je idd je luchthoeveelheidsmeter over.. stekker erop en eraf en even inspuiten..
Hebben je injectors op 1 vd 2 aansluitingen bij het starten een vaste +12 Volt??

Quadri75
Newbie
Newbie

di mar 21, 2006 06:13

ok dan.
ik zal na m,n werk m,n best weer eens gaan doen om de alfa weer te laten lopen.
wat moet ik dan doen:
injectors nakijken of ze 12v hebben.
Stekker van lmm inspuiten en kijken of daar spanning op komt. :?: (weet ik dan of ie werkt)
Stekkers onder het dashboard doormeten.

Nu heb ik nog een ding:
de benzinepomp loopt pas als ik start ,en ik meen me te herinneren dat ie op het contact al moet gaan draaien. :?

vooralsnog ga ik ervanuit dat de LMM stuk is , wat me wel weer een zoektocht op zal leveren om deze te vinden van een 1.6.
of is deze uitwisselbaar met andere 4cilinder 75ers?

Groeten Frank.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 21, 2006 08:06

yep LHM is hetzelfde als van de 1.8ie..... en daar zijn er zat van te vinden :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Quadri75
Newbie
Newbie

do mar 23, 2006 06:37

OPGELOST.

thx voor de tips .
het duurde even voor alles opgelost was, maar de boosdoener was een losgetrilde groene draad uit een tweepolige stekker onder het handschoenenkastje.
Maar door alles losgehaald te hebben liep de auto niet zo geweldig meer . :roll:
Alles weer nagelopen , de stekker van de lmm eraf en weer erop en toen was ie plots weer als vanouds :lol:

Fijn Forum he.

Groeten Quadri 75

2.5V6 geschorst,Sprint bijna klaar.De 1.6 tja,kan ,m toch niet missen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”