als mijn auto een nacht buiten heeft gestaan in de kou, en ik de volgende dag de auto wil starten, ben ik zeker enkele minuten bezig voordat de motor aanslaat. ik draai de sleutel in het contact om en houdt hem ongeveer 15 sec in stand 3, maar zonder effect. dat moet ik een aantal keer herhalen voordat ie aanslaat.
wanneer ik een stuk heb gereden (al is het maar een paar minuten) en hem dan uitzet en opnieuw start dan wil hij wel in 1 seconde aanslaan. wanneer ik er mee heb gereden, en hem 5 uur later start, slaat hij ook binnen 3 seconde aan. maar na een uur of 12 (een nacht) heb ik dus het probleem wat ik in de vorige alinea beschreef. en hoe langer hij stil staat, des te langer het duurt om hem aan de gang te krijgen.
mijn accu heb ik al vervangen (vorige week), de laadstroom van de dynamo is ook in orde en het koelsysteem heb ik een maand geleden volledig laten ontluchten (door een half uur lang de verwarming op max te zetten met de dop van het expansievat eraf).
wie kan mij helpen, ik word er gek van. ik schaam me niet alleen als ik smorgens 5 minuten bezig ben voor ik hem gestart heb, maar ook ben ik bang dat wanneer ik de auto meer dan 1 dag stil zou laten staan, dat ik hem helemaal niet meer aan de gang krijg dus vandaar dat ik er elke dag in ieder geval even in rijd ook al hoef ik nergens heen.
ps: tijdens het starten blijf ik van het gaspedaal af, dus verzuipen doet ie niet.
als jullie willen, zal ik zo de auto gaan starten en er een mp3 spelertje met voice recorder bij gebruiken, en dat bestand uploaden. misschien dat jullie daarvan wat wijzer worden?