Actiefotootje:

Conclusie: zeer instabiel bij het aanremmen, komt denk ik door onvoldoende werking van de achterremmen, en er zit een beetje speling in de stuurinrichting hetgeen ook niet echt meehelpt.
Daar heeft een steekproefcontroleur bij mij een keer een opmerking over gemaakt, maar als je het raam naar beneden doet en je beweegt het glas met de hand, dan is je spiegel dus ook van binnenuit verstelbaar. Dat was dus geen afkeur!Waarschijnlijk de wartel (:|) dacht-ie. Ik kon zelf helaas niet bij de keuring zijn, iemand was me net voor dus ik was niet als eerste aan de beurt en moest naar m'n werk. Zelf maar ff kijken dan.
En als de buitenspiegel wel gebarsten is, moet-ie wel verstelbaar zijn?
Nee dat moet echt. Dit komt uit mijn digitale APK-boekje uit 2001 (en ze hebben het intussen vast niet veranderd):
De aan de zijde van de bestuurder bevestigde buitenspiegel moet vanuit de binnenzijde bij gesloten portier kunnen worden versteld. Deze eis geldt niet voor personenauto's die vóór 1 januari 1975 in gebruik zijn genomen.
Mij lijkt dat je dan het stuurhuis gewoon zal moeten vervangen. Volgens mij is er niks aan af te stellen.Die speling zit zo te zien in het stuurhuisKlinkt iemand dat bekend in de oren en zoja valt daar wat aan af te stellen?