Uh volgens mij hebben we het hier over twee verschillende hulpveren.Met een hulpveer kan je niet de wagenhoogte bepalen lijkt mij. Doet hij dat wel dan zit hij klem tussen de bovenste draagarm
@Allessandro: ook hier hetzelfde bij 2TS'en. Ook 23 mm. Natuurlijk met de schuifmaat gemeten en niet op het rubber...Jip, zonder rubber gemetenHeeft jouw TS echt 23mm, gemeten zonder rubber???!!Hetzelfde als bij de TS dus
Ja, de verhouding in stijfheden tussen hulp en hoofdveer bepalen de werking van het hulpveertje.zie ik het zo goed?
Hey AG,Roy , het verlagen doe ik zoals Dennis beschreven heeft en dan kan je de hoogte beinvloeden. Als je hierheen komt dan wil ik het je wel eens laten zien.Maar Ik ben eigenwijs als je hulpveer niet ingedrukt is dan moet je de hoofdveer kunnen optillen, kan je dat? Mijn grootste probleem met de RS set is dat ik niet genoeg veerweg heb bij een kriksteunhoogte van 13,5 cm ongeveer 5mm en dan zit hij op de bumpstops.
AG
Nee fout.Hierbij gebruik je als veer dus alleen je hulpveer icm met je torsie. De veerspanning van de hoofdveer is dan in verhouding te hoog en doet dus eigenlijk niet mee...
Yep Dennis, is me duidelijk. Desalniettemin bedankt voor de extra aandacht. Ga er in de winter eens aan beginnen. Eerst de oliodrukEen RS set heeft wel degelijk bumpstops (en ik voel ze heel duidelijk in snelle bochten).
Roy, je zet 'm dus eerst wat lager met de torsie en dan schroef je 'm met de RS set weer omhoog. Dan ligt ie dus niet op de banden, dan is je hulpveertje helemaal ingedrukt en doet de hoofdveer z'n werk.
Ok, check, ik dacht dat we het over de bumpstops in de carrosserie van de gtv's hadden.Een RS set heeft wel degelijk bumpstops (en ik voel ze heel duidelijk in snelle bochten).
Roy, je zet 'm dus eerst wat lager met de torsie en dan schroef je 'm met de RS set weer omhoog. Dan ligt ie dus niet op de banden, dan is je hulpveertje helemaal ingedrukt en doet de hoofdveer z'n werk.