Wordt niet vaker ververst, maar komt uiteindelijk meer verversingen tegen. Daar staat tegenover dat je door schonere olie er voor kan kiezen bij LPG de periode dat je de olie in het blok laat zitten wat verlengt.Dit spreek 'de stelling' tegen!
Mijn eerste gedachte gaat niet naar het krachtenspel maar het vervuilen van de motorolie in combinatie met wellicht sneller verversen en dus sneller de aftapplug dol draaien.
Vaker (absoluut gezien) verversen en de ' daarbij horende' kapotte karterplug, lijkt me eerder iets voor de 'LPG motor', die draait immers (door de bank genomen) meer km's en wordt daarom vaker ververst!?!?!?!?!?
(als het volgens 'het boekje gaat', niet per km, maar wel absoluut!)
Hoe harder het lager, hoe minder goed je aluminiumslijpsel kan opvangen in de schaal. Het blijft dan langer/harder krassen en zal meer schade veroorzaken. Bij zogenaamde "sputter" lagers, wordt daarom expres maar 1 van de 2 schalen van de speciale coating voorzien, de andere is zachter gemaakt zodat daar alle "vuil" in komt te zitten.