zo te zien is het t zelfde motorblok de ontluchting zit ook in de bocht van de lucht toevoer pijp/slang
wat t starten betreft heb ik alles geprobeert alleen de vuldop r af halen werkt
Ik twijfel niet aan je serieusheid, maar aan je technische inhoudelijkheid.Beetje jammer om telkens weer serieuze suggesties af te doen als onjuist of niet ter zake doende.
De lucht, die de motor nu aanzuigt via de olievuldop en carterontluchtingslang, moet nog steeds een keertje langs de gasklep en/ of stationair regelaar..... Dát lukt blijkbaar wel.... dus denk ik verstopt luchtfilter als mogelijke oorzaak.....
Maar goed, even het luchtfilter eruit halen om te proberen is natuurlijk veel te ingewikkeld en ondoordacht, niet onderbouwd, etc.
Waarom koud minder een probleem, dan warm dan? koud meer benzine t.o.v. lucht, dan warm. Tot zover mijn ondoordachte gedachten. Ik zal het forum niet meer vervuilen, sorry!!
Who's choice???
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is even leeswerk, maar als cotjuh het goed heeft beschreven (zoals hierboven door Andretti samengevat) dan zijn de symptomen toch vrij duidelijk. Dat er brandstof(-druk) en ontsteking is bij warme motor is niet rechtstreeks gemeten maar blijkt uit het feit dat de motor wel loopt met losse olievuldop. Ik heb ook aan brandstofdruk zitten denken maar zie geen relatie met de olievuldop los of vast.Ik kan er helemaal niks van maken, raar verhaal er zit totaal geen logica in.
De informatie over het probleem is veel te vaag, is er bij warme afgeslagen motor, brandstof, en ontsteking? heb ik nergens duidelijk gelezen maar ik zal het wel over het hoofd zien.
En van starten bij weghalen vuldop heb ik nog nooit gehoord.
Is de brandstof druk goed bij warme motor??
hier nog even het probleem en dat het een vreemd probleem is , ja dat had ik al verwacht , dat is mij ondertussen wel geblekenMaar klopt het nou dat je motor:
KOUD: goed start en loopt (je kan gasgeven tot een hoog toerental) en rijdt.
Warm: -niet start(aanslaat) en als hij wel warm loopt, zonder de olievuldop wel goed loopt en je kan gesgeven etc?
- wel start(aanslaat) met de olievuldop eraf en je daarna gas kan geven tot hogere toerentallen.
- NIET start (aanslaat) met de olievuldop erop terwijl je het gaspedaal intrapt
Kun je aangeven wat wel en niet waar is van wat ik uit je verhaal opmaak?
zowiezo stefan bedankt voor de tekeningStefan: top van die scan!!!
Cotjuh: in de tekening van Stefan gaat het om 16: de stationairstelmotoromloopluchtregelklepstappenmotor
De stationairstelmotoromloopluchtregelklepstappenmotorgaat dus te dicht bij warme motor lijkt het...
simpele test: koud starten... als de motor een beetje warm is zeg 50 graden de stekker van 16 losnemen en dan gewoon de motor verder laten opwarmen. Mocht het probleem in een langzaam bij oplopende temperatuur, dichtgaande "stationairstelmotoromloopluchtregelklepstappenmotor" zitten dan loopt hij met stekker los gewoon door omdat de stationairstelmotoromloopluchtregelklepstappenmotordan niet meer dicht kan ...
duidelijk toch?
zal je de info nog even geven :Ik kan er helemaal niks van maken, raar verhaal er zit totaal geen logica in.
De informatie over het probleem is veel te vaag, is er bij warme afgeslagen motor, brandstof, en ontsteking? heb ik nergens duidelijk gelezen maar ik zal het wel over het hoofd zien.
En van starten bij weghalen vuldop heb ik nog nooit gehoord.
Is de brandstof druk goed bij warme motor??
BMP